Ga naar inhoud

internet via onbekend netwerk/schermafdruk van andere pc?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe router. Bij deze router (via de bijgeleverde software)kun je zien wie er in je netwerk zit, je kunt printers via het netwerk regelen etc etc. Ook kun je instellen om een schermafdruk te maken van een andere pc in je netwerk.... Zit alles een beetje te testen en deze optie is voor mij niet boeiend. Toch deze optie eens geprobeerd en het werkt ook nog. Kan via de pc een schermafdruk maken van mijn laptop en omgedraaid. Oftewel ik kan via de ene pc zien wat er op de andere gebeurt.... Nu moest ik dit volgens mij wel eerst op de laptop instellen voor ik een schermafdruk kon maken op de pc van de laptop maar weet dit niet meer zeker. ___________ Betekend dit nu dat als ik mijn netwerk niet beveilig en iemand op mijn netwerk zit dat ik zomaar een screenafdruk kan maken van waar hij mee bezig is? Of moet de andere gebruiker dit altijd goedkeuren/instellen? Dit vind ik anders niet echt een pretigge gedachte, dat zou dan beteken dat als ik met mijn laptop op een onbeveiligd netwerk zit dat dat dan ook kan....... Ik snap dat de ervaren hacker veel kan maar dat de buurman b.v een schermafdruk maakt van jouw laptop omdat je even zijn netwerk zit.... Hoe onveilig is een onbekend netwerk nou?
Link naar reactie
Een onbekend/onbeveiligd netwerk is natuurlijk zo onveilig en onverstandig als het maar kan. Het ligt er natuurlijk nu maar net aan wat een persoon, die op zo'n netwerk aanlogt, van plan is! wil die gewoon even gratis kunnen internetten, is dat gewoon mogelijk. Maar de "volgende" kan de boel wissen op andere aangesloten pc's en al wat dan niet meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...