Ga naar inhoud

Thompson Speedtouch 580i


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, even het volgende. Bij mijn vriendin thuis hebben ze internet via isdn denk ik? (580i<?) Ze hadden problemen met de draadloze verbinding. Dus ik ben even gaan kijken en wou even inloggen op de router. Echter waren ze het wachtwoord vergeten voor de router, enige oplossing.. reset. Heb eerst geprobeerd de router uit te zetten, en weer aan te zetten. Nu begonnen de problemen helemaal. Power begint rood te branden, vervolgens wordt hij groen. Hierna begint Ethernet langzaam groen te knipperen. DSL en Wireless gaan niet meer aan. Nu een reset uitgevoerd(resetknop 7 seconden ingedrukt houden). Er gebeurd echter helemaal niets. Router blijft aanstaan en ethernet blijft knipperen. Geprobeerd mijn laptop via de ethernet poort aan te sluiten om zo alsnog in de router te komen. Echter krijg ik helemaal geen verbinding, (Vista: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden). Geboot onder XP. exact hetzelfde. Ik krijg geen ip adres van de router, hoe ik het ook wend of keer. Ook geprobeerd een vast ip adres in te stellen op de laptop. (10.0.0.150, met als gateway: 10.0.0.138). En alsnog kan ik de router(10.0.0.138) niet pingen: Antwoord van 10.0.0.138 - Doelhost niet beschikbaar). Ik snap er helemaal niets meer van, alles geprobeerd om dat ding te resetten of te benaderen. Geen enkel effect. Kan het zijn dat ik de modem ook moet resetten voordat de router weer gaat functioneren? Het lijkt mij toch gewoon te moeten werken? Het enige wat ik me nog kan bedenken is om dat ding via USB aan te sluiten en met de bijgeleverde CD de router te configureren. Kan iemand mij helpen? Heb voor de rest ook geen ervaring met ISDN/ADSL.
Link naar reactie
Speedtouch kan een beetje lastig doen soms, m'n ouders hebben ook een Speedtouch router/adsl-modem, en daarbij moest je het precies volgens de handleiding doen. Als je iets in een verkeerde volgorde deed, dan werkte het niet, heel raar, en ik kon het ook niet verklaren, maar het was wel zo, dus dan deed ik het maar volgens de handleiding. Ik kan je alleen niet helpen met concrete instructies, aangezien ik uit m'n hoofd niet weet welk type ze hebben, dus ik kan niet even een handleiding downloaden ofzo. Of het bij die van jou ook zo is weet ik niet, maar je zou even kunnen kijken of je er met de handleiding wel uit komt. Je kan ook bellen met de supportlijn van je internetprovider. Die kunnen ook zien of de WAN kant van je modem goed werkt. De oude van m'n ouders ging bijvoorbeeld flipperen, maar dat is nogal lastig om zelf uit te vinden.
Link naar reactie
Als ik het zo lees heb je daar de situatie dat er ADSL over ISDN loopt. Dat ISDN is alleen belangrijk voor je vriendin om over te bellen. ADSL is hetgeen waar je nu dus problemen mee hebt. Heb je al eens geprobeerd om je (ADSL) splitter te vervangen? Het lijkt erop dat je 580 modem geen signaal vanaf de ADSL verbinding krijgt. Zit er maar één PC aan de speedtouch aangesloten? Of een heel netwerk aan computers? Als het er maar één is zou het zomaar kunnen zijn dat het modem in " bridged"' mode staat. Als je dan geen contact met ADSL hebt zul je op je PC ook geen IP adres krijgen, die krijg je in "bridged mode" immers van je internet provider.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...