Ga naar inhoud

Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden...


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Sinds een aantal weken heb ik een probleem met mijn draadloze internetverbinding. Ik heb drie laptops en één desktop, waarvan twee laptops met Vista, de overige apparaten met XP. Nu krijg ik de laatste tijd op de twee Vista-laptops telkens de mededeling dat ik "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" heb. Wanneer ik vervolgens de laptops met een LAN-kabel aansluit op mijn Linksys WAG160N router heb ik geen enkel probleem. Ook wanneer ik draadloos met mijn Vista-laptop op het netwerk op school inlog, heb ik geen problemen. Er is dus waarschijnlijk iets mis met (de instellingen van) mijn router. Het vreemde is alleen dat de twee XP-computers nergens last van hebben. Ik heb al van alles geprobeert om het probleem op te lossen, maar ik snap er helemaal niets meer van. Zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:11ab11d7b3="Popeye07"]Nu krijg ik de laatste tijd op de twee Vista-laptops telkens de mededeling dat ik "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" heb. (..) Linksys WAG160N router [/quote:11ab11d7b3] Je zou kunnen checken of er iets bruikbaars staat in deze Thread over onderwerp [url=http://forums.techguy.org/networking/758698-solved-wireless-not-working-my.html]Solved: Wireless not working in my Linksys WAG160N (screenshots).[/url] Verder zou je nog deze hyperlink kunnen checken [url=http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/5-Tips-Troubleshoot-Windows-Vista-Networking-Issues.html]5 things you can do to troubleshoot your Windows Vista networking issues.[/url]
Link naar reactie
Hallo Jolo, Bedankt voor je reactie. Ik heb alle mogelijkheden geprobeert die in je weblinks stonden, maar helaas zonder resultaat. Gisteren heb ik Windows 7 binnengekregen. Ik heb Windows Vista compleet verwijderd en een schone installatie van Windows 7 uitgevoerd. Ik dacht toen in het begin even dat het probleem was opgelost, maar ik zette vanochtend mijn computer aan en moest helaas constateren dat ik weer helemaal terug bij af ben. Ik snap er niets meer van. Wat ik ook probeer, het lijkt wel of niets helpt.
Link naar reactie
Heb dit probleem ook gehad bij een aantal kenissen gehad. Ziggo kabelinternet met een Linksys WRT54G wireless router. Alrijd perfect gewerkt, zowel wireless als bedraad, alle PC's XP home en/of Pro sp 2 en sp3. Maakte niks uit. Men heeft nu een laptop aangeschaft (ASUS, typenr mij onbekend) met Windows Vista . Op deze laptop werkte Wlan voor geen meter. enkele minuten wel, dan weer niet, dan weer wel. Andere Router genomen: Cisco/Linksys laatste type (ben even typenr kwjt); geen verbetering. Daarna een sitecom 300N wlan router aangekoppeld; geen verbetering. Mee naar mij thuis genomen: belkin 54 G router : geen problemen. Uiteindelijk op deze PC windows XP gezet: sindsdien geen enkel probleem meer! Conslusie: Sommige Vista installaties op sommige PC's hebben gewoon consequent problemen met wireless op bepaalde routers. gewoon downgraden naar XP, opgelost!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...