Ga naar inhoud

Lan/Internet probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, sinds een week of anderhalf heb ik probleem met de toegang tot mijn thuisnetwerk en internet. Wanneer ik mijn computer opstart, heb ik standaard geen internet en tevens kan ik niet in de Setup van mijn router komen. Netwerkverbindingen in het configuratiescherm vertelt mij echter dat ik gewoon verbinding heb met mijn LAN. Wanneer ik vervolgens de LAN-verbinding uitschakel en een minuut later weer inschakel werkt alles negen van de tien keer gewoon weer naar behoren; ik heb weer gewoon internet en ik kan ook weer inloggen op mijn router setup. Ik heb een Linksys WAG200G router met de laatste firmware versie. Mijn computer is ouderwets met een netwerk kabel verbonden met de router. Heeft iemand enig idee of dit te maken kan hebben met een instelling of dat mijn netwerkkaart simpelweg naar de knoppen is? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Je zou om mee te beginnen kunnen melden welke Windows versie en Service Pack je draait. En eventueel welke Anti-virus/Firewall versie(s) je draait? Voor Windows XP zou je deze hyperlink kunnen checken [url=http://www.practicallynetworked.com/sharing/troubleshoot/]Windows XP Network Troubleshooting.[/url] Voor Vista deze [url=http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/5-Tips-Troubleshoot-Windows-Vista-Networking-Issues.html]5 Tips to Troubleshoot Windows Vista Networking Issues.[/url] Verder zou je nog deze hyperlink kunnen checken [url=http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/trouble/]Articles & Tutorials / Network Troubleshooting.[/url]
Link naar reactie
Hallo Andre, Energie sparen is uitgeschakeld. De geavanceerde opties zijn als volgt: ----------------------------------------------------- [i:9921ffaf44]802.1Q/1p VLAN TAgging: Disable Flow Control: Enable Jumbo Frame: Disable Link Speed/Duplex Mode: Auto Negotiation Network Address: Niet aanwezig Offload Checksum: Tx/Rx Checksum Offload TCP_LargeSend: Enable Wake-On-Lan After Shutdown: Enable[/i:9921ffaf44] ----------------------------------------------------- Mij zegt dat eerlijk gezegd niets, maar misschien dat u daar wat mee kunt. Omdat mijn verbinding op het moment gewoon werkt kan ik momenteel geen ipconfig laten zien van het moment dat het niet werkt, maar zo ziet het er momenteel uit: ----------------------------------------------------- [i:9921ffaf44] Windows IP-configuratie Host-naam . . . . . . . . . . . .: dennis Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee Ethernet-adapter LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving . . . . . . . . . . .: Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) PCI-E Gigabit Ethernet NIC Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-19-66-68-46-12 DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja Autom. configuratie ingeschakeld. : ja IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.102 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1 DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34 195.121.1.66 Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 27 oktober 2009 19:27:14 Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 28 oktober 2009 19:27:14 [/i:9921ffaf44]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...