Ga naar inhoud

Netwerk uitbreiden via stopcontact


anoniem

Aanbevolen berichten

Wij hebben thuis beneden een bedraad netwerk via een router met ingebouwde modem. Om met de laptop overal in huis te kunnen internetten hebben we een draadloze router er tussen hangen. Nu willen we boven in de slaapkamer een desktop pc neer zetten en deze verbinden met internet te samen met de laptop met de bedoeling om legaal muziek te gaan streamen via het internet. Nu heb ik gegoogled en gezien de ervaringen van anderen met netwerk via het stopcontact wil ik een homeplug kit van Sitecom aan gaan schaffen. 1 plug steek ik beneden in het stopcontact met een utp kabel naar de router en boven steek ik een plug in het stopcontact met een utp kabel naar een netwerkswitch. Aan de netwerkswitch hang ik vervolgens de desktop pc en de laptop. Een kabel trekken naar boven is helaas geen optie vandaar deze oplossing. Iemand hier ervaringen mee?
Link naar reactie
[quote:fb9c0dd46e="gerben"]IHa werkt het wel goed, zelfs met goedkopere apparaten. Hoe is de ontvangst met de laptop boven? Want draadloos is wel goedkoper.[/quote:fb9c0dd46e] Draadloos is inderdaag goedkoper, maar toch storingsgevoeliger dan bedraad internet? Ontvangst met de laptop boven is overigens goed te noemen. Ik zit te overwegen om toch een kabel naar boven te leggen, omdat ik dan voor ± 30 euro klaar ben voor 2o meter kabel en een netwerkswitch en waarschijnlijk is de verbinding dan stabieler dan draadloos. Ik dacht eerst dat een kabel niet mogelijk was, omdat deze niet onder de deur door zou kunnen, maar bij nader inzien past de kabel net onder de deur door. Via het plafond kan ik hem naar boven begeleiden.
Link naar reactie
[quote:7a2b33beea="gerben"]Een wifi kaartje/stick is al ruim onder de 30 euro beschibaar.[/quote:7a2b33beea] Een [url=http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=13736]Sweex pci kaartje[/url] kost 15 euro. Neem je daarin tegen een Linksys dan betaal je al gauw 25 euro. De grote vraag blijft: Is draadloos net zo stabiel als bedraad? Is het ook mogelijk om de draadloze verbinding te testen op stabiliteit? Ik heb een Speedtouch modem/router met daar achter een Sweex router.
Link naar reactie
[quote:b245b82ea1="gerben"]Het is een overweging. Bedraad is normaliter sneller en stabieler. Maar het is ook veel meer werk.[/quote:b245b82ea1] Dat ik idee had ik ook vandaar dat ik nu 20 meter cat5 utp kabel gehaald heb met aan beide uiteinden een plug. Daar bij nog 2 kabeltjes van een meter en een goedkope 5 poorts switch. Qua werk valt het mee. Ik ga de meterkast uit en via het trapgat naar boven. Hoef alleen de kabel even in de hoek vast spijkeren met van die kabelclipjes. Allen bedankt voor de reacties en het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...