Ga naar inhoud

Nieuwe Router Nodig !


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste Leden, Zelf heb ik een Linksys router ( die ik toen nog voor 65 euro kocht ) , die tot nu toe wel goed werkt. Ik heb hem al een stuk of 3 jaar, en was toen vergeten een wachtwoord te zetten op mijn router. 3 jaar later merk ik vaak op dat andere computer gebruikers (misschien bovenburen, die nu gebruik maken van mijn internet verbinding :mad:). Aangezien ik de installatie cd-rom kwijt ben en de bijbehorende papieren van de router ben ik nu van plan om een gloednieuwe router te kopen ( Maar nu wel met wachtwoord in stellen !!! ) Ik kan goeie kortingen krijgen bij een elektronica zaak die Sitecom routers aanbiedt ! Mijn vraag is: 1. Wat is het grote verschil tussen Linksys en Sitecom router ( en wat is beter, zelf heb ik namelijk goede ervaring met linksys) 2. Ik heb hier een site van de elektronica zaak( zie link van routers die zij aanbieden: http://www.itsonline.nl/Computer-en-Hardware/Internet,-Wifi-en-Netwerk/106/#Top ) Zelf zoek ik gewoon een hele goeie, waar ik jaren van kan genieten! Dus een budget van 100 euro is geen probleem ( maar is dat veel voor een router??) 3. Als je de site bekijkt die ik aangaf, zie ik deze opstaan die mij enigzins aanspreken, namelijk: WL-342 --> ¤ 69,99 WL-351 --> ¤ 79,98 WL-322 --> ¤ 79,98 WL-306 --> ¤ 99,99 Wat is het grootte verschil tussen deze producten? Kortom ik zoek een goeie vervangende router voor mijn huidige onbeveiligde router. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groet
Link naar reactie
Even los van de vraag over nieuwe routers.. Je kunt gewoon, ook nu nog, een beveiligings sleutel in je huidige linksys invoeren hoor.. daar heb je geen cd voor nodig. inloggen via 192.168.1.1 gebruiker en pass zijn beiden admin Mocht dat in eerste instantie niet werken, druk dan met een paperclip dat kleine reset knopje in, achterop de router, terwijl die aan staat en houdt vast voor 10 seconden. Daarna weer even 30 seconden wachten en via je webbrowser inloggen op de router en instellen die beveiliging.
Link naar reactie
Ik had destijds inderdaad een CD bij mijn Linksys router, maar die heb ik nooit uitgepakt, want er viel niets te installeren. Alleen als je totaal geen weet had hoe je b.v. je netwerkkaart etc. moest instellen kon hij je hulp bieden. Verder was hij totaal overbodig. Het standaard wachtwoord is zolang je het niet verandert gewoon 4 nullen meen ik me te herinneren, maar zou (even dit topic teruglezend) ook admin kunnen zijn. Standaard gebruikersnaam is bij mij helemaal niets (gewoon overslaan). M.a.w. als hij nu verder naar tevredenheid werkt, is aanschaf van een nieuwe totaal overbodig. Inderdaad is ¤100,- erg veel voor een router vind ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...