Ga naar inhoud

inloggen op router lukt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een router waarbij 1 kabel rechtstreeks naar een laptop gaat en de andere naar een draadloze router. Op deze draadloze router zitten 3 laptops aangesloten (nu nog met kabel). Nu gebruik ik de draadloze router als switch (kabel die van de gewone router naar de draadloze gaat heb ik bij de draadloze router in "1" gedaan en niet in "Wan"). nu probeer ik de instellingen van mijn draadloze router te wijzigen, maar dit lukt niet. Nu staat in de handleiding dat ik naar 192.168.123.254 moet gaan maar dat doet hij niet. Als ik via CMD config / all mijn gateway-adres invoer log ik in op mijn normale router, terwijl ik in wil loggen op de draadloze router. Voor de duidelijkheid: Router -- Draadloze router--Laptops. Wie kan mij helpen? mvg, Jaap
Link naar reactie
Doordat je de router niet als router gebruikt, maar als switch heeft deze waarschijnlijk niet een IP adres in hetzelfde subnet als je andere router en je PC. Wat is het IP adres wat je op je PC hebt? Als dit inderdaad niet hetzelfde is, moet je je PC tijdelijk even een vast IP adres geven in het bereik van de router die je wil benaderen.
Link naar reactie
Je moet het IP adres weten, wat je kan doen is via de echte router het IP adres achterhalen via het mac adres van de draadloze router. Misschien moeilijk, dan gewoon die van de computer wegturven, dus die je overhoud, tja, daar moet die tussen zitten. En anders alle IP adressen proberen van apparaten/PC's die je nu in gebruik hebt.
Link naar reactie
[quote:1c9658c486="Hans.Vosman"]Je moet het IP adres weten, wat je kan doen is via de echte router het IP adres achterhalen via het mac adres van de draadloze router. Misschien moeilijk, dan gewoon die van de computer wegturven, dus die je overhoud, tja, daar moet die tussen zitten. En anders alle IP adressen proberen van apparaten/PC's die je nu in gebruik hebt.[/quote:1c9658c486] Als het IP adres van de draadloze router niet in dezelfde reeks zit als dat van de rest van de apparaten kun je lang zoeken... In dat geval kun je het beste de draadloze router resetten, dan weet je in ieder geval zeker wat het IP adres is...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...