Ga naar inhoud

draadloos netwerkkaart defect?


anoniem

Aanbevolen berichten

Het ziet er naar uit dat m'n draadloosnetwerkkaart die in m'n laptop zit ([url=http://specs.tweak.to/14602]ASUS A6JC-Q088H[/url]), Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection, defect is. Zowel bij m'n ouders, waar ik een Linksys WRT54G v5 heb staan, als hier op de campus van de UT kan ik geen verbinding krijgen waar ik ook iets mee kan. Bij m'n ouders thuis werkte het op de laptop van m'n zusje prima, en hier op de UT is het netwerk ook echt wel goed. Ik had eerst de nieuwste versie van Intel PROSet/Wireless Connection Utility (12.4.3.0), die heb ik meerdere keren helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Gisteren heb ik het ook even geprobeerd met de nieuwste drivers-only (12.4.3.9), alle instellingen helemaal nagelopen, maar krijg het niet aan de praat. Zowel bij m'n ouders, als hier op de UT krijg ik wel een IP-adres, en zegt Windows dat er verbinding is, maar ik kan er niks mee, FF3.5, IE8, Outlook 2007, Windows Live Messenger 2009, etc. kunnen allemaal niks met de verbinding. Ik had met Wireshark even gekeken, er komen wel pakketjes binnen, maar bijna niks is aan mijn IP gericht. Ik had IP 130.89.142.131, en op 4590 pakketjes waren er 39 naar dat IP (ip.dst==130.89.142.131): [code:1:dae8d35824]1 DHCP 2 ICMP 36 NBNS[/code:1:dae8d35824] De rest is bijna allemaal naar 130.89.143.255 (NBNS, in totaal 47%) of het was een ARP broadcast (38%). De pakketjes van mijn IP, die ik dus verstuurd had, waren er ook maar 32 (ip.src==130.89.142.131): [code:1:dae8d35824]1 BROWSER 2 ICMP 8 IGMP 14 NBNS 7 UDP[/code:1:dae8d35824] Dit terwijl ik met FF3.5, IE8, Outlook2007 en Windows Live Messenger had geprobeerd verbinding te krijgen met internet. Maar daar zie je dus helemaal niks van terug. Het lijkt er op dat de opdrachten die processen naar de netwerkkaart sturen helemaal niet verwerkt worden. De volledige lijst van protocols die ik binnen kreeg: [code:1:dae8d35824]ARP BROWSER CUPS DHCP EAP EAPOL ICMP IGMP IPX RIP LLC NBIPX NBNS SMB_NETL SSL TLSv1 UDP WLCCP WSP[/code:1:dae8d35824] Ik weet niet echt wat ik hier nu uit moet concluderen, er gebeurd dus duidelijk wel wat, dus hij is in ieder geval niet helemaal stuk, maar ik heb geen idee waar het nou aan ligt, laat staan hoe ik het moet oplossen.
Link naar reactie
Okee, dit is heel raar, al het bovenstaande was dus van gisteren, maar ik dacht net, laat ik het voor de grap nog eens proberen. Nu werkte het ineens wel, maar voor maar iets van 30 seconden. Windows Live Messenger kreeg verbinding, en Firefox deed het nu ook, rare was wel dat Internet Explorer het nog steeds niet deed. Maar na iets van 30 seconden werkte het dus weer niet.
Link naar reactie
[quote:97bb6acc8f="kid jansen"]Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection, defect is. [/quote:97bb6acc8f] Dezelfde als in de Lenovo R61i laptop uit mijn onderschrift. Is dat probleem te zien op het lampje dat bij je draadloze netwerk hoort? Staat op je laptop nog steeds Windows XP Service Pack 3. Check dan op de site van Microsoft artikel [url=http://support.microsoft.com/kb/870702]870702[/url] om te zien hoever je daarmee komt.
Link naar reactie
Nee, je kan het niet zien op het lampje, je hebt daar [i:d6f08dfed4]niet[/i:d6f08dfed4] zo'n geel driehoekje met uitroepteken in staan met "limited connectivity" (of iets in die trant). Het in inderdaad wel de laptop uit m'n sig, en daar draait inderdaad nog steeds Windows XP Professional SP3 op, met alle updates geïnstalleerd.
Link naar reactie
Ik kwam er met de site die je gaf niet uit. Maar volgens mij heb ik het probleem nu zelf al opgelost (ik post dit nu via de draadloze verbinding). Ik heb bij de eigenschappen van de verbinding>configure>tab advanced, een aantal instelling gewijzigd: mixed mode protection - rts/cts enabled power management - highest roaming aggressiveness - lowest wireless mode - 802.11b and 802.11g
Link naar reactie
Probleem zit in het roamen, en dat blijft hij ondanks bovenstaande instellingen nog steeds doen, er is één accesspoint (00070E15A610) van dat draadloos netwerk van de UT dat ik op mijn kamer redelijk ontvang (-69dBm). Heb ik met een andere verbinding dan werkt het niet meer. Waarom het bij m'n ouders een tijdje terug niet werkte (zie ook [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=201245]dit topic[/url]) weet ik niet, want daar is zeker weten geen ontvangst probleem.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...