Ga naar inhoud

geen toegang


anoniem

Aanbevolen berichten

mijn desktop is rechtstreeks verbonden met een router en mijn laptop draadloos via de router. Ben een weekje weggeweest, waarbij ik mijn laptop heb meegenomen en nu krijg ik met mijn laptop GEEN toegang (of heel moeilijk) meer tot mijn desktop ondanks dat ik alles goed gedeeld heb. Ik krijg de mededeling dat ik geen toegangsrechten heb en dat de netwerkbron niet te vinden is. Na heel veel proberen en opnieuw aan en uitschakelen lukt het uiteindelijk wel maar na een langere afsluitfase ook van de desktop begint het gezeur weer. Ook kan ik niet meer via de router printen. De printer is via de desktop rechtstreeks aangesloten en gedeeld. Hoe kan ik dit weer vlekkeloos krijgen???
Link naar reactie
Kijk eens bij de Network connections. Daar moet ergens ergens de draadloze netwerkkaart staan en dan op de rechtermuisknop klikken en dan kiezen voor eigenschappen. Zie als voorbeeld. http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/veiligheid/_images_veiligwlan_/7453a813cbab4e19.jpg Als daar nog resten staan van een oudere connectie kan je die vewijderen.
Link naar reactie
ik denk dat de oplossing als volgt is: Op de laptop had ik, om op te starten, een gebruikersaccount aangemaakt met wachtwoord. Door mijn reis naar elders en na terugkomst thuis was dat gebruikersaccount, ook doordat ik elders op internet had gezeten, niet meer toegangsgerechtigd op de "oude" instellingen. Nu heb ik het gebruikersaccount verwijderd en werd ik weer beheerder op mijn laptop. Ik heb oude profielen zoals geadviseerd van de wireless netwerkkaart verwijderd en ik draai weer als vanouds. Ik kan nu weer op de desktop en andersom binnenkomen. Ook de printer werkt weer. Ben benieuwd naar morgenvroeg als de pc's weer opgestart zijn en zal kijken of alles dan weer loopt zoals het hoort. Zo niet dan meld ik me weer en hoop op assitentie. Kan bovenstaand verhaal een beetje kloppen? Graag een reactie en alvast bedankt
Link naar reactie
helaas, het is weer zover. Kan op geen enkele manier verbinding krijgen en het instellen van het netwerk vanaf het beging lukt eigenlijk niet meer. Als ik alle stappen op de beide pc's gedaan heb dan herkent windows gewoon de ingestelde groep MSHOME niet of zegt dat ik geen toegangsrechten heb, ook al ben ik de beheerder administrator. Hoe kan ik weer helemaal opnieuw beginnen? Dus alle netwerken eruit mshome verwijderen en dan opnieuw alles instellen. In de Verkenner zie ik geen mogelijkheid om netwerken te verwijderen of de instellingen te verwijderen?? Graag hulp, ik begrijp werkelijk niet wat hier aan de hand is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...