Ga naar inhoud

Verbinding Met NAS valt weg na slaap / standby


anoniem

Aanbevolen berichten

Binnen mijn netwerk heb ik 1 pc en 2 laptops die werken onder Vista home premium en 1 laptop op XP professional SP2. Mijn NAS is een Zyxel 220. Ik heb een probleem de laatste tijd met mijn laptop die onder XP werkt. Als deze uit slaaptoestand komt of uit standby is deze disconnected van de NAS. Dit zie ik in het "Mijn Computer" scherm bij de mapped drives. Probleem is dat ik geen verbinding kan maken met de mapped drives nadat mijn laptop uit slaapstand komt of uit standby. Uitloggen en inloggen help ook niet waardoor ik mijn systeem opnieuw moet opstarten om de verbinding tot stand te brengen. Nogmaal dit gebeurd alleen met mijn XP laptop. Kan iemand mij een idee geven waar ik kan zoeken om dit op te lossen? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Zou je het volgende voor me eens kunnen proberen. Wanneer de laptop uit de slaapstand komt om te dubbel klikken op de netwerk drive. Een nieuwe drive mapping aan te maken (zonder eerst opnieuw op te starten) Een nieuwe drive mapping aan te maken op ip basis mocht dat nog niet zo zijn Mocht dat niet werken dan een ping uit te voeren naar de nas. via start>uitvoeren>cmd>ping (ip adres van de nas)
Link naar reactie
[quote:1a049a9a2c="eddie4"]Zou je het volgende voor me eens kunnen proberen. Wanneer de laptop uit de slaapstand komt om te dubbel klikken op de netwerk drive. Een nieuwe drive mapping aan te maken (zonder eerst opnieuw op te starten) Mocht dat niet werken dan een ping uit te voeren naar de nas. via start>uitvoeren>cmd>ping (ip adres van de nas)[/quote:1a049a9a2c] ==================== Bedankt voor de reactie. Ik heb een engelse versie van XP derhalve geef ik de melding in het engels door. 1) Het aanmaken van een nieuwe map mislukt - Not responding 2) Pingen van de NAS lukt wel By het aanklikken van mijn eigen (disconnected) Y: drive krig ik de volgende melding: An error occured while connecting to Y:\\NAS220\Folder Microsoft Windows Network: The local divice nam is already in use. The connection has not been restored.
Link naar reactie
Hier staat een stukje over het probleem http://support.microsoft.com/kb/890413 Maar zou je voor me een screenshot kunnen maken van al je netwerk drives wat volgens mij gebruik je ergens 2x de zelfde drive letter of zelfde naam. EDIT Wat ook zou kunnen is het resultaat van net use hier heen plakken start>uitvoeren>cmd>net use dan rechtermuisknop markeren selecteer en nogmaals rechter muis knop
Link naar reactie
Ik ben zelf ook verder aan het zoeken gegaan. Nadat ik mijn laptop opnieuw heb opgestaart zag ik dat de mapped dirves nog als "disconnected" waren aangegeven. Toen ik op een drive klikt veranderd het status weer naar "Netork Drive" Zal zodirect uw laatste voorstel uitproberen en de uitkomsten hier posten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...