Ga naar inhoud

Netwerkprinter aansluiten op Experiabox


anoniem

Aanbevolen berichten

Een KPN monteur heeft deze week een Experiabox geinstalleerd. Was een fluitje van een cent, ik had een werkende ADSL verbinding en voor het draadloze gedeelte kon hij mijn bestaande accespoint gebruiken en alles werkte direkt. Later kwam ik er echter achter dat zowel mijn netwerkprinter (HP Officejet) alsmede mijn 2 niet netwerkprinters welke op het netwerk dmv een printerserver zijn aangesloten, niet functioneren. Via diverse forums naar een oplossing gezocht, aangezien de Helpdesk van KPN zegt hier geen ondersteuning aan te willen geven (!). Ik heb bij alle printers de poorten het IP adres van de Experiabox gegeven, maar geen resultaat. Voor de goede orde: het is niet de bedoeling om via de USB poort van de EB een printer aan te sluiten, je hebt niet voor niets een netwerkprinter nietwaar ? Heeft iemand een idee hoe ik de printers wel aan de praat kan krijgen ?
Link naar reactie
Accespoint is idd alleen maar een accespoint. Het vreemde is dat ik mijn HP AIO een scanopdracht kan geven en er dan daadwerkelijk gescand wordt. Ik kan het desbetreffende document op mijn laptopscherm zien, dus is er netwerk connectie. Maar wanneer ik de gescande file opsla naar de standaard ingestelde directory, dan zie ik het daar dus niet in staan en het printen lukt dus ook niet. Ik heb de poort gewijzigd naar IP adres Experiabox (192.168.2.1), maar voor de rest noppes !
Link naar reactie
Mijn beide USB printers heb ik via een Belkin printserver geschakeld en nadat ik de desbetreffende Belkin software opnieuw heb gedraaid en het IP adres van de printerserver heb gewijzigd in dat van de Experiabox, functioneren beide printers prima. Het probleem is dan ook de HP netwerkprinter. Ondanks het feit dat ik hiervoor het IP adres ook gewijzigd heb naar dat van de Experiabox, geen print te zien ! Zoals gezewgd, wel raar dat ik kan scannen, ik zie het netwerklampje branden en knipperen, maar helaas geen output. Weet niet wat ik verkeerd doe. Wellicht de printer de-installeren en opnieuw laten zoeken ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...