Ga naar inhoud

Meerdere instellingen voor draadloze netwerkadapter


anoniem

Aanbevolen berichten

Mogelijk heb ik er over heen gekeken, maar na een paar dagen vruchteloos zoeken, hier maar de vraag: Ik gebruik mijn laptop op nogal wat verschillende lokaties. Onder meer ook omdat ik hem meeneem als ik reis. Thuis maak ik geen gebruik van DHCP en staan al mijn instellingen vast. Ook zo op een paar andere lokaties waar ik vaker kom. Natuurlijk gebruik ik ook 'openbare' netwerken waarbij DHCP etc wel weer automatisch voor de nodige adressen moet zorgen. Ik moet daarvoor mijn instellingen steeds weer handmatig aanpassen (IP, naamserver, Gateway, wel/niet DHCP) Ik zou dus graag een soort van loader hebben, waar ik de diverse settings in kan zetten en waarbij ik dan telkens een van die die settings in één klap in de adapter kan overzetten. Ik heb wel iets gevonden, maar dat was voor heel oude Windows-versies en die durf ik dus niet te gebruiken. Ik gebruik Vista Home Premium. Weet iemand misschien ergens een progje om dit te realiseren?
Link naar reactie
Of een freeware variant: http://www.iljaherlein.de/netsetman/ Als je alles op automatisch verkrijgen zet (dus ook dhcp gebruiken), ben je wel het meest flexibel. Wifi netwerken kun je instellen bij je voorkeursnetwerken. Hoef je eigenlijk nooit meer wat in te stellen. Ik heb hier ook een laptop die ik al op vijf locaties gebruik, zonder ook maar iets te veranderen..
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden. Bij mij thuis werk ik, in verband met het open zetten van bepaalde poorten, met vaste IP adressen en staat DHCP dus uit. Op een paar andere plekken is dat precies het zelfde. Dus moet ik met vaste settings werken. Als ik reis staat het spul op 'automatisch' omdat dat uiteraard het beste werkt. Heb even naar de progjes gekeken. Netswitcher had ik al gezien, maar ik dacht dat dat alleen voor niet-Vista toepassingen werkte. Kennelijk niet. Ik ga me er eens verder in verdiepen. Nogmaals bedankt.
Link naar reactie
Even ter aanvulling en mogelijk als info voor anderen. Ik heb beide programma's geïnstalleerd. Ging bij allebei zonder enig probleem. Beide doen wat ik er van verwacht. Netsetman is freeware, Netswitcher shareware. Je mag Netswitcher na de probeerperiode (30 dagen) gewoon blijven gebruiken, er komt kennelijk - ik heb dat één dag na ingebruikname natuurlijk nog niet meegemaakt - wel af en toe een nagscreen in beeld. Nou hoef je het voor de prijs niet te laten ($20) maar zou je het gratis willen houden dan moet je met dat scherm genoegen nemen. Afgezien van de prijs - dat in mijn ogen nauwelijks een rol speelt - heeft toch Netsetman mijn voorkeur. De opzet is véél simpeler maar doet alles wat ik wil. Daarnaast is het meertalig en in ieder geval in het Nederlands. Nou ben ik het engels redelijk machtig (was de voertaal op mijn werk) maar desondanks geef ik de voorkeur aan Nederlandstalige programma's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...