Ga naar inhoud

Printer in het netwerk dmv stopcontact


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een paar dagen geleden een All in One printer gekocht, maar daar blijkt in een keer geen draadloose netwerk functies op te zitten. Toch wil ik hem graag draadloos. Nu zei iemand dat je dat kon doen dmv een stopcontact. Ik heb een beetje op google gekeken, maar ik ben niet helemaal zeker of het wel wil. Ik wil graag mijn printer in de bijkeuken, en dat ik hem dan overal in het huis kan gebruiken op mijn pc's. Het leek mij het beste om een verbinding via het stopcontact met mijn modem te leggen, want daar zitten al mijn pc's op aangesloten, zodat ik hoop dat ik maar 2 van die dingen hoef te kopen en niet voor elke pc 1. Wat heb ik nou precies nodig om dit te kunnen doen, en wil het wel, waar kan ik het kopen, en wat is het beste product voor de laagste prijs? Alvast Bedankt! Bart
Link naar reactie
De stopcontact (homeplug) methode kan alleen als er een ethernet aansluiting op de all in one zit. Beschikt die over alleen usb, dan kun je of 1 pc gebruiken als netwerkprinter of een router kopen met een usb aansluiting welke printen ondersteunt. Makkelijker was geweest als je voor de aanschaf van de printer, hier van te voren op had gelet :(
Link naar reactie
Als de printer een ethernet aansluiting heeft, kun je een setje (2 stuks) powerline/homeplug adapters kopen 85Mbps is prima. Van Sweex zijn ze redelijk voordelig. 1 plug verbind je stopcontact->lan poort huidige router en plug 2 stopcontact ->ethernetpoort printer. Daarna pak je de installatie cd van de printer en gaat de printer installeren op de pc. Tijdens de setup krijg je de vraag of de printer lokaal (usb) is aangesloten of via netwerk, je kiest netwerk.... Deze procedure herhaal je op alle pc's die moeten kunnen printen. een set van twee sweex powerline adapters kost ongeveer 65,00 euries..
Link naar reactie
[quote:3f583d114b="Jax Dryke"]ik heb nog geen enkele homeplug gezien van onder de 140 euro die z'n werk goed doet :)[/quote:3f583d114b] Dan kun je gerust eens langskomen, ik heb een set van 70 euro (eminent) gebruikt en dat gaat goed. Ik denk dat die techniek overigens wel een kwestie van proberen is, dus in de winkel afspreken dat je het mag proberen en niet goed geld terug en geen tegoedbon.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...