Ga naar inhoud

Help! instellen ip adress


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom, misschien is het heel erg makkelijk maar ik weet het echt niet meer. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen: - ik wil een eigen webserver draaien om mijn eigen pc -heb internet via compuserve (ik weet dat veel mensen tegen compuserve zijn) -heb een zyxel prestige 2602hw modem (is een wireless modem maar heb hem op een kabel naar mijn pc lopen) Het probleem luidt als volgt! Ik probeer dus een webserver te draaien op mijn eigen pc, instelling met apache http server werkt alleen local. Typ ik mijn ip adress in bijv. 192.168.1.65:80 dan krijg ik dus mijn webserver niet te zien, geldt hetzelfde voor het ip adres die ik krijg te zien via www.myip.nl. Nu heb ik ergens gelezen dat het probleem misschien kan onstaan doordat ik een dynamische ip adres heb. Nu probeer ik dus een static ip adres in te stellen maar kom daar helaas niet uit! Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet precies wat ik moet doen? Heb ik het niet goed genoeg uitgelegd of moet ik meer informatie geven PLS tell me want ikke niet meer snappen! MVG, quintonio.
Link naar reactie
Een webserver thuis draaien met wisselende ip's is lastig maar het kan wel. Ga naar www.watismijnip.nl - Dat is je externe ip adres, dat adres moeten mensen intikken om je webserver te zien. Dynamische adressen verschillen niet zo veel (paar keer per jaar soms) maar als je een ander ip hebt moet je de gebruikers dat laten weten. Niet veel aan te doen. Waarom is je site niet bereikbaar voor anderen? Jij hebt een router en deze heeft een eigen ip adressering. Deze router moet je instellen zodanig dat poort 80 moet verwijzen naar je eigen computer, dus stel je eigen pc is 192.168.1.50 dan moet in de port forwarding van je router poort 80 forwarden naar dit interne adres. Lees de manual van je router hoe je dat moet doen. Dit probleem speelt bij mensen die game servers hosten thuis ook en er is wel veel informatie op "port forwarding".
Link naar reactie
Sommige routers willen ook gewoon niet, ik heb een etech gehad en dat was onmogelijk werkend te krijgen. Mocht je een portforwaring doen volgens het boekje en het werkt dan nog niet zou ik een andere router overwegen. En inderdaad met torrents moet er ook aan port forwaring gedaan worden, dat is vaak maar 1 poort.
Link naar reactie
Server up and running! heb nu hfs server inplaats apache. Nu werkt alles, zit nu alleen met een ander probleem :D Heb een flash site met een filmpje (progressive) flv zit op de server, maar het doet het niet, source van flvplayback is gelinkt naar de http server maar tevergeefs... Verkeerde forum i know, maar misschien dat iemand het weet :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...