Ga naar inhoud

geen internet in de avonduren


Aanbevolen berichten

hallo, ik zit met een raar probleempje, mijn internet werkt overdag (over het algemeen) heel goed, maar elke avond, zo tussen 7 en 8 valt de verbinding van het een op eht andere moment weg. het vreemde is dat et singaal wel bij de router aankomt, hij knippert als een gek, maar een ping programma geeft aan dat er geen pakketjes terugkomen. de andere gebruiker, die met een draadje is verbonden aan de router (ik zit zelf op de router aangesloten via het stroomnetwerk) heeft er geen last van niets wat ik weet helpt; drivers herinstalleren, router resetten, winsock fixen de volgende dag doet alles het weer goed.
Link naar reactie
lijkt sterk op een buurman die zijn eigen draadloze netwerk aanzet.... en dat netwerk gebruikt dan vrijwel zeker dezelfde kanaalinstelling als het jouwe. dan weet je nooit tevoren wie er wint, maar hier zal dat de buurman zijn. ga via de browser (lees evt de handleiding van de router er even op na) de instellingen van je router in en kies een andere kanaalinstelling in het hoofdstuk draadloos. zorg dat je die nieuwe instelling eerst saved (bij de meeste routers is dat een knop onderaan de betreffende pagina) voordat je de routerinterface verlaat! wellicht moet je nu even de laptop herstarten om weer contact te krijgen. soms moet je wat langer experimenteren met verschillende kanalen.
Link naar reactie
dat lijkt me sterk, ten eerste gaat het niet om een laptop maar een desktop pc die met de router is verbonden via het stroomnetwerk. je steek een stekker in een stopcontact die beneden bij de router uit komt. daarbuitenom heeft de [i:5ddd66cdd6]andere[/i:5ddd66cdd6] laptop `s avonds (meestal!) geen problemen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...