Ga naar inhoud

'Netwerkadres verkrijgen' - foutmelding


Aanbevolen berichten

Goedemiddag, Ik heb sinds ongeveer een week probleem met mijn internetverbinding. [u:10ff517d29]Apparaten:[/u:10ff517d29] Netwerkkaart: Realtek RTL8139/810x Family Fast Modem: Motorola SB4200E Surfboard Cable Modem Router: Target 4-port 10/100mbps ethernet broadband router USB to fast Ethernet converter: ADMtek ADM8511 USB To Fast Ethernet Converter Besturingssysteem: Windows XP Home Edition [u:10ff517d29]Het probleem[/u:10ff517d29] Als ik mijn netwerkkabel verbindt met het modem en met de netwerkkaartingang, dan komt rechtsonder in beeld het tekentje dat er een LAN verbinding tot stand komt. Het proces blijft echter hangen op ‘netwerkadres verkrijgen’. Op een gegeven moment is de status: beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Als ik dan de netwerkkabel verbindt met het modem en een USB tof ast ethernet converter, dan werkt internet wel. Oftewel, ik denk dat er een probleem is met (de instellingen van) mijn netwerkkaart. Oftewel: Modem – netwerkkabel – netwerkkaart ingang: geen internet Modem – netwerkkabel – USB tof ast ethernet converter – usb ingang: internet Weten jullie misschien een oplossing voor dit probleem? Ik dank u hartelijk voor uw hulp. Met vriendelijke groet,
Link naar reactie
[quote:adfae9451e="The Dragon"]Tja, dat doen er wel meer. Crossposten. :?[/quote:adfae9451e] Zou ik hierop mogen reageren? Ik wist niet, dat het forum van computertotaal en computeridee hetzelfde zijn? Is dit? Als dit niet het geval is, is het dan (vanuit mij gezien) juist niet slim om op meerdere fora hetzelfde probleem te posten? [u:adfae9451e]Aanpassing[/u:adfae9451e] Inmiddels is het probleem opgelost. Ik heb de handelingen gevolgd die een gebruiker van een ander forum (dan computeridee en computertotaal) heeft gegeven. Bedankt voor jullie tijd en reacties. Vriendelijk groetend, Arbox
Link naar reactie
[quote:9279c055eb="sjouwer"]ze horen in totaal niet bij elkaar ook het derde forum hoort niet bij deze 2 wel kunnen gebruikers op elk forum ook aanwezig zijn soms onder zelfde naam soms onder een andere naam maar kan je de oplossing geven, weten we ook waar we moeten zoeken[/quote:9279c055eb] Uiteraard kan dat ;) [quote:9279c055eb] maak de router (target) spanningloos Haal de utp kabel uit de motorola modem Maak het motorola modem voor 20 seconden spanningloos. Dan de spanning er weer op. Wacht tot het modem volledig is opgestart. Doe daarna de utp kabel er weer in. Zet nu de spanning weer op de target. en zet nu de pc aan.[ Met dank aan puppie, helpmij.nl [/quote:9279c055eb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...