Ga naar inhoud

Netwerk hulp


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik weet dat hiervoor heel veel topics zijn, maar ik heb al van alles geprobeerd en ik kom er echt niet uit... Ik heb hier dus... ... Een desktop met windows XP Professional SP3 staan ... Een laptop met windows Vista home basic SP1 staan ... Een router van sweex Ik heb tussen de router en de desktop een kabeltje liggen en werkt perfect op het internet, laptop gaat draadloos op internet via de router en werkt ook perfect. Nu mijn probleem, ik wil dus mijn printer die aan de desktop zit aangesloten delen via een netwerk, maar ik krijg maar niet voorelkaar om de twee pc's elkaar te laten herkennen. HULP GRAAG...
Link naar reactie
fout zoek volgorde heb je op alle machjines de netwerk wizard doorlopen vooral bij de vista uitkijken wat je instelt. bij verkeerde instelling: geen netwerk! ook de xp machines uitkijken heb je wel delen van schijven en printers aanstaan zitten er geen firewalls in de weg heb je de printer wel gedeeld staan heb je minimaal 1 map (of gehele schijf) gedeeld staan op alle machines hebben de machines verschillende namen, maar dezelfde werkgroep komen er geen dubbele ip nummers voor ben je eerst wel even zoet mee
Link naar reactie
Heb ook zo'n gevalletje gehad; Je wilt dus vanuit de Vista PC printen op de printer die op de XP machine hangt.Herkennen met de "voeg nieuwe printer toe" wizard kun je wel vergeten. Ik heb het als volgt aangepast; * het helpt als je de 2 PC's in dezelfde werkgroep hangt. * Dan ga je naar "nieuwe printer toevoegen" * Klik NIET op "netwerkprinter toevoegen" maar op "Lokale printer toevoegen". * Geef als poort aan: \\IP adres printer PC\naam gedeelde printer , en klik op OK. (Het helpt als je de gedeelde printer een makkelijke naam geeft) * Vista komt nu met een schermpje waar je het printertype moet kiezen. * Geef hier zo exact mogelijk je printer type aan. En druk op OK. Bij mij kwam na een tijdje de mededeling dat de Printer geinstalleerd was, en werkt als een zonnetje. LET OP: Dit werkt natuurlijk alleen goed als de "printer PC" een vast IP adres heeft. Om die reden heb ik deze een vast IP adres gegeven, zodat het printen altijd zal werken. Over hoe de Ip adressen vast in te stellen zijn zijn waarschijnlijk genoeg topics op dit forum aanwezig, daarom zal ik dat hier niet verder uitleggen. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...