Ga naar inhoud

Nieuwe clients worden geweigerd door Router


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een oudere router, Speed touch 580, die het met 2 clients uitstekend doet. Maar... Recentelijk heb ik wat apparatuur aangeschaft en de router vertikt het deze als clients te accepteren. Ik heb de hele boel gereset; de security opnieuw geregeld en ... de oudjes werken nog steeds, maar de nieuwe ho maar! Wat kan de oorzaak hiervan zijn? Compatibiliteit? Of zie ik iets over het hoofd? Router is zodanig ingesteld, dat alleen bekende clients worden geacccepteerd, het security protocol is WPA-Personal. Maar zover ik kan nagaan heeft dit geen effect.... Vast bedankt.... Henri
Link naar reactie
Bekent van de 580 serie is dat er twee config wizards voor bestaan. Eentje voor als je speedtouch clienten gebruikt en eentje voor NIET speedtouch clienten. Je dient het modem dus opnieuw in terichten, gebruik makend van de niet speedtouch config tool http://www.speedtouch.nl/software.html#580 ook de speedtouch clienten doen het dan, maar de "rode knop" voor auto config op de speedtouch, niet meer.
Link naar reactie
Dank zij de tip van peterkramer heb ik de oorzaak van het probleem nu te pakken. Zie tekst hieronder: ============================================== [b:7ec84f93c5]Vista en SpeedTouch 580 werken niet samen bij WPA versleuteling.[/b:7ec84f93c5] Oktober 2007 - Bij PC/laptops/notebooks met Windows Vista en draadloze verbinding met SpeedTouch 580 functioneert het gebruik van WPA versleuteling niet. De oplossing is het toepassen van WEP versleuteling (64- of 128-bits) bij voorkeur in combinatie met AccessControl (New stations allowed via Registration). De toe te passen sleutel dient hierbij te zijn: - bij 64-bits: 10 hexadecimale karakters - bij 128-bits: 26 hexadecimale karakters Voor het aanpassen : surf naar http://10.0.0.138 >> kies Wireless >> kies Security tab > kies Security level 1 . . . etc. etc. Wij adviseren om de AccessControl pas te gaan toepassen/inschakelen wanneer men zeker is van een goede draadloze verbinding met WEP versleuteling. Noot: Alle overige draadloze SpeedTouch modems ondervinden geen problemen bij toepassing van WPA en Windows Vista. =============================================== Een toevoeging: dit geldt niet alleen voor Vista gebaseerde systemen, maar ook voor Smart Phones en dergelijke. De oplossing? Net een nieuwe router besteld :( Bedankt allemaal .... Henri
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...