Ga naar inhoud

Wlan op ASUS A4000 laptop valt na enkele minuten uit


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb hier een niet al te nieuwe ASUS A4000 laptop, met geintegreerde WLAN kaart. ALthans, binnen windows wordt het device gezien als een USB Wlan device. Maar dat terzijde. Vlak na het opstarten werkt dit alemaal correct , maar ls er dan bv wat veel rekenkracht van de PC wordt gevraagd, dan krijg ik op een bepald moment het balonnetje "er is geen verbinding met draadloos netwerk" . De verbinding is dan ook weg. Wanneer ik dan alle programma's sluit komt de verbinding meestal na een tijdje weer terug. Dus het lijkt met geheugen gebruik te maken te hebben of zo.Zat 192 Mb in (weinig) heb nu 500Mb erin gedaan. Zelfde probleem. Spec Laptop: Asus A 4000 Celeron processor 1 Ghz XP pro SP 2 500 Mb geheugen Ok het is geen "beest"die laptop maar werkt verder goed hoor.
Link naar reactie
het lijkt me dat je eerst eens moet kijken of het geen kanalenkwestie is: dat een verbinding uitvalt omdat de processor even zwaar belast wordt wil er bij mij niet zo in..... ik denk eerder aan een echt verbindingsprobleempje. ga (liefst bedraad) de interface van je router in, en zoek de kanaalinstelling voor wireless. staat die op 6, probeer dan een tijdje op 2 of op 11, en als dat geen effect heeft, weer wat anders. let wel op dat je de nieuwe instellingen opslaat voor je de interface verlaat!! waarschijnlijk zul je daarna je laptop even moeten herstarten.
Link naar reactie
Als het een kanalenkwestie zou zijn dan zouden de 3 andere WLAN gebruikers (waar ik inderdaad nog niets van verteld had...) die erop zitten er ook last van moeten hebben. Maar dat is dus niet zo. Ik heb met netstumbler gekeken en de kanalen 1, 6 en 11 zijn het volste bezet in mijn buurt. Dus heb ik mijn router standaard op kanaal 4 gezet. Maar het probleem komt volgens mij dus niet daaruit. Ik heb op die bewuste laptop ook een tijdje een externe USB WLAN module gehad. Dit werkt al beter. De verbinding valt nu nog wel eens uit maar niet zo vaak meer.Maar het blijft dus een lastige kwestie enige hints nog?
Link naar reactie
op zich hoeft het feit dat 3 wlangebruikers geen probleem hebben, niet te betekenen dat je op die andere wél een kanaalprobleem hebt.... kanaalproblemen zijn doorgaans vaag, en hangen vooral ook samen met de gebruikte hardware (in de betreffende pc uiteraard, en daar wijst je opmerking over een andere ´antenne´ ook op), en de plek waar doorgaans gedraadloosd wordt. wees dus niet verbaasd als kanaal 5 of 8 ineens prima blijkt te werken.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...