Ga naar inhoud

Kabel tussen modem en router.....


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een naamloos [met alleen vermelding"powered by bbnet"] modem en een Tornado 140 Wireless Broadband Router (R1.97f4 05/19). Als verbinding tussen de 2 zit crosscable. (2 meter lang) Die 2 meter heb ik nodig om router zo te kunnen aansluiten dat hij buiten mijn meterkast hangt. Om wille van snellere en krachtigere verbindingen heb ik Belkin N Wireless router gekocht [ F5D8236-4 ] zie eventueel: http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=459569 Bij dit apparaat zit een 24 aderige 1meter korte kabel, die ik zou moeten gebruiken tussen modem en router. In gebruiksaanwijzing staat dat ik deze kabel moet gebruiken om problemen te voorkomen. Waarom er 24 draden inzitten is mij een raadsel; de stekkertjes hebben veel minder "contacten" (ik heb hier niet voor doorgeleerd :wink: ) Heeft het zin om crosscable te proberen of kan ik maar beter tot maandag wachten om een wat langere 24 aderige kabel te halen?? Bij voorbaat dank voor de reactie
Link naar reactie
[quote:0f93298548="gerben"]Lijkt mij onzin. UTP heeft maar 4 gebruikte aders. Zou het maar eens met een standaard kabeltje proberen. Een ander kabel kun je altijd nog kopen.[/quote:0f93298548] Ga het proberen. Moet echter onverwachts een paar dagen weg (voor m'n plezier hoor :D ) Laat nog weten wat er gebeurt.
Link naar reactie
[quote:9a17f775cc="Anjo"]Waarom Crosscable? Kun je niet gewoon een UTP Cat 5 nemen?[/quote:9a17f775cc] Een crosscable is ook gewoon UTP Cat5, het gaat er alleen maar om hoe de aders op beide uiteinden aangesloten zijn. In veel gevallen kan het noodzakelijk zijn om de oranje en groene aderparen te kruisen, hoewel tegenwoordig veel switches dit ook wel zelf kunnen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wat late terugmelding: In 1e bericht had ik het over 24 aderige kabel maar dat was wat overdreven; de kabelsoortnaam had iets met 24 enz. maar er zaten 8 draadjes in. Wat verder is gebeurd: Het Belkin-apparaatje wat beter bekijkend, kwam ik er achter dat dat ding niet kon hangen en heb het geval terug gebracht en een gewone Linksys Wireless-G router genomen. Weliswaar geen N router maar 54 MB is ruim 3 maal de snelheid die ik binnen krijg en dus voldoende. Ook krachtig genoeg om door 2 betonvloeren te komen en dat was de eigenlijke reden om een andere router te willen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...