Ga naar inhoud

Netwerk beveiligen dmv wachtwoord


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zou graag mijn netwerk willen beveiligen door middel van een wachtwoord. Ik maak gebruik van een CopperJet 1616-2P. Ik kan hierop makkelijk inloggen maar weet daarna niet via welke configuraties ik een wachtwoord kan instellen. Is er iemand die mij dit kan uitleggen, of weet waar ik een handleiding kan vinden waarin dit staat? Alvast bedankt!
Link naar reactie
De logingegevens van het modem zijn: Username : admin (of user als u het modem door middel van het profiel als ATA geconfigureerd heeft) Password : admin (of user als u het modem door middel van het profiel als ATA geconfigureerd heeft) Dus als je" admin"en ww verandert ben je er TOCH???? Of bedoel jij iets anders ?
Link naar reactie
hij bedoelt ´netwerk beveiligen´. dat regel je voor een draadloos netwerkje wel via de router, (al moet je ook dan nog per pc de toegang voor anderen regelen) maar deze is uitsluitend bedraad, en dan heb je [i]omdat de draad is aangesloten[/i] sowieso al toegang tot het netwerkje. vandaar dus ook dat ´beveiligen van de toegang tot het netwerk´ niet apart is omschreven in de handleiding van dit apparaat.[/i]
Link naar reactie
Wat ik inderdaad bedoelde is dat ik graag een wachtwoord wou maken voor mensen die wireless proberen in te loggen op mijn router. Zelf heb ik computers die gedraad zijn en die wireless zijn. Weten jullie misschien hoe ik zo'n wachtwoord kan instellen? Wanneer ik er een wachtwoord op zou hebben staan, wordt het netwerk voor 'buitenstaanders' ook aangegeven als een beveiligd netwerk. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Er gaan hier wat dingen door elkaar denk ik... Die copperjet is geen Accesspoint (ik heb hem zelf ook). Maar TS heeft wel draadloze computers... Dan MOET er dus nog een accesspoint in het netwerk aanwezig zijn... Toch? Eigenlijk zijn er dus 3 (mss 4) punten die je wilt beveiligen: 1) Wireless Access dmv een WPA oid. (dit doe je in het AP en NIET in de copperjet) 2) Het wachtwoord van de Copperjet voor de mensen die wel je netwerk op mogen maar NIET in de router mogen komen. Dit doe je wel in de copperjet maar heeft niets met draadloos te maken 3) Toegangsrestricties op gedeelde mappen van de pc's. Om welke gaat het hier?
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...