anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Delen Geplaatst: 13 april 2009 Ik heb een probleempje: sind een paar dagen heb ik ineens geen internet meer op een van de computers in mijn thuisnetwerk. Mijn netwerk bestaat een router (wl-118 sitecom) met daarop draadloos een laptop en een computer, verder is er nog een fonera bedraad en een computer bedraad op aangesloten. Op de fonera staan weer een computer en een wii aangesloten. Sinds een paar dagen heeft de computer die bedraad is aangesloten ineens geen internet meer (hij verzend wel maar ontvangt helemaal niks), alle andere computers hebben wel gewoon internet. Ik heb kabels vervangen, aansluitingen op de sitecom gewisseld, deze gereset, nieuwe netwerkkaart geinstalleerd, windows ernaast opnieuw geinstalleerd en een live cd van ubuntu gebruikt, maar allemaal met hetzelfde resultaat. Op het moment heb ik dusn flauw idee waar het aan kan liggen en hoe ik het moet verhelpen. Iemand een idee? Oja: computer die geen internet heeft staat winxp sp3 op en heeft gewoon internet gehad op deze manier voor 2 jaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 [quote:11b7aedb6f="Waarten2"]Sinds een paar dagen heeft de computer die bedraad is aangesloten ineens geen internet meer [/quote:11b7aedb6f] Zou je op die probleem computer deze hyperlink over [url=http://www.computerhope.com/issues/ch000445.htm]Basic network troubleshooting[/url] kunnen nalopen? Dus ook wat je al had geprobeerd. En de resultaten ervan hier posten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 [b:f6e347c8fc]LED[/b:f6e347c8fc] GROEN [b:f6e347c8fc]Adaptor[/b:f6e347c8fc] Juiste instellingen [b:f6e347c8fc]Ping Localhost[/b:f6e347c8fc] [code:1:f6e347c8fc]C:\Documents and Settings\Eigenaar>ping localhost Pingen naar BENEDEN2 [127.0.0.1] met 32 byte gegevens: Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128 Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128 Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128 Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128 Ping-statistieken voor 127.0.0.1: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill iseconden: Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms [/code:1:f6e347c8fc] [b:f6e347c8fc]Protocol[/b:f6e347c8fc] DHCP automatisch (router staat hier ook naar ingesteld) [b:f6e347c8fc]Firewall[/b:f6e347c8fc] aan/uit maakt geen verschil (standaard winxp firewall) [b:f6e347c8fc]Additional time[/b:f6e347c8fc] Geen verschil [URL=http://img6.imageshack.us/my.php?image=verbinding.png][img:f6e347c8fc]http://img6.imageshack.us/img6/6955/verbinding.th.png[/img:f6e347c8fc][/URL] [URL=http://img23.imageshack.us/my.php?image=verbinding2.jpg][img:f6e347c8fc]http://img23.imageshack.us/img23/5314/verbinding2.th.jpg[/img:f6e347c8fc][/URL] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 Is het een optie om alsnog een herstelpunt van een aantal dagen ( dus van voor de ellende ) terug te zetten? Neemt niet weg dat t een vreemd probleem is... suc6 Anjo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 zal even kijken, heb wel al "laatste juiste instellingen" geprobeerd, maar geen verschil... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 Maar is dat punt van voor de ellende? anders eerder punt pakken Az Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 Ik heb even gekeken maar zijn alleen herstelpunten van na de dagen dat er geen internet meer was... Herstellen zou denk ik, mocht het mogelijk zijn, ook geen optie zijn, omdat ik windows ernaast nog eens schoon heb geïnstalleerd en daar krijg ik precies hetzelfde. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 In je tweede screenshot is je IP adres 169.x.x.x. Het IP adres dat je krijgt toegewezen, als er geen wordt verkregen van de router. Kun je de router vanuit die PC nog wel pingen? Weliswaar zei je dat je de aansluitingen op de sitecom al had gewisseld, en de router gereset. Des al niet te min, zou je toch even mijn topic kunnen checken, waarin ik een vergelijkbaar probleem had http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=154636&highlight= Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 Ik las dat het bedraad is. Brandt het lampje op de router van de poort waarop deze pc is aangesloten? (oftewel, weet je zeker dat de kabel nog steeds onbeschadigd is) Heb je de verbinding al geprobeerd te herstellen? (configuratiescherm, netwerkverbindingen, rechtermuisknop op de desbetreffende verbinding en dan herstellen?) Soms komt het voor dat de router fouten maakt. Zet de pc uit. Dan de router uit. na een minuutje of 5 de router weer aanzetten en wachten totdat deze volledig gestart is. Dan zet je de pc weer aan. (eventueel weer even verbinding herstellen). Werkt het nu, wat is het ip adres nu? (ik zie nu dat je de tip van de router resetten al gehad hebt. Herstarten is vaak ook al genoeg. ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 lampje brand de hele tijd op router (soms is die wel oranje) herstellen helpt niet uitzetten zal ik zo even testen... @jolo: kan geen verbinding maken met webinterface, zal hem zo even pingen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 [quote:093a7088a6="Waarten2"]lampje brand de hele tijd op router (soms is die wel oranje) [/quote:093a7088a6] Die begrijp ik niet. Het lampje van een LAN connectie is OF aan of uit. Welke router heb je? Dat het pingen niet lukt verbaast me niet. Je hebt geen verbinding tot het LAN. Vandaar ook het ip-adres van 169....... Controleer je kabel eens, of probeer een andere. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 wl-118 sitecom (handleiding geeft aan dat die dan in 10mbit mode staat ipv 100) aan en uitzetten helpt ook niet pingen geeft 4x time out Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 Maar had je ook geprobeerd wat ik gedaan had in mijn topic uit 2005? Je hebt dus wel aansluitingen op de sitecom router gewisseld. Dus de PC waarop het internet niet werkt op een willekeurige werkende poort. Dus had toen nog steeds dezelfde PC geen internet? Wat die Ubuntu LiveCD betreft. Had je toen die PC nog wel internet had, deze toen ook al eens gebruikt? Had die LiveCD toen ook internet. Zo ja, dan zou een hardware probleem kunnen zijn. Zou je verder de specificaties van je probleem PC kunnen posten. Dus merk/type PC of Merk/type moederbord en (onboard)netwerkkaart. Je had ook al een nieuwe netwerkkaart geprobeerd. Maar heeft die vervangende netwerkkaart onlangs nog goed in een andere PC gewerkt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 ja, heb ik gedaan alleen maakt geen verschil... ubuntu geloof ik niet eerder getest op die computer moederbord: asrock alivenf7g-hdready (onboard netwerk wordt gebruikt) netwerkkaart werkt (komt andere pc) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 Die vraag over die Ubuntu LiveCD was even om te controleren of de gebruikte (onboard)netwerkkaart(en) wel compatible zijn met Linux. Nu zal dat met veel netwerkkaarten wel het geval zijn. Volgens deze [url=http://www.linuxtoday.com/it_management/2007080100435RVHW]review[/url] werkt die ASRock ALiveNF7G-HDReady met Linux. En heeft die vervangende netwerkkaart al eens met een Ubuntu LiveCD gewerkt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 ja, sweex kaart geloof ik Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 Het gaat bij Linux eigenlijk meer om de gebruikte chipset, dan het merk van de hardware. Maar als deze al heeft gewerkt, zou deze in je probleem PC ook wel moeten doen. Hoewel niets zeker is. Heb je eventueel de mogelijkheid om de probleem PC rechtstreeks op je modem te proberen? Tenminste zover je modem niet een bepaalt mac-adres verwacht. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2009 had net fon router (dd-wrt firmware) ingesteld als client en toen aangesloten op geeninternet pc, deze gaf weer dezelfde reactie als de vorige keer. Begin nu toch te twijfelen aan die netwerkkaart die ik er even in had gezet, zal morgen wel weer met een andere proberen. @jolo: wl-118 is modem/router Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen