Ga naar inhoud

newbie vraagje, draadloos netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Heren (en wellicht ook dames), Al tijden (uit de oude wanadoo tijd) werk ik thuis met een Livebox. Werkt prima, in tegenstelling tot wat reacties die ik hier al heb gelezen. Op dit moment heb ik 2 draadloze connecties met de Livebox, 1 laptop en 1 desktop. Met beide kan ik het internet op, geen problemen. Nu wil ik met mijn laptop ook op de schijven van mijn desktop en andersom. Ik werk met vista op beide systemen. Als ik naar het netwerk beheer in vista ga, kan ik ook de beide computers zien (als apparaten in het netwerkje). Alle schijven zijn gedeeld. Netwerktype is prive (niet openbaar) op beide computers. Netwerkje heeft een naam en de beide computers hebben een naam. Als ik nu van de ene computer op de andere wil 'kijken' wordt er gevraagd om een login en password. Hier loop ik vast, want dat heb ik nergens ingesteld... en lijk ik ook nergens te kunnen instellen :? . Het lijkt alsof ik een soort 'netwerk account' moet aanmaken om de computers op elkaars schijven toe te laten. Is dat zo, en zo ja hoe ga ik nu verder ? Groet en alvast bedankt voor het meedenken, Hans.
Link naar reactie
maak op beide machines elkaars naam als account aan als op pc 1 pietje staat en op pc 2 margriet maak op pc 1 een account van margriet aan en op pc 2 die van pietje je hebt zonder wachtwoorden dus kan nu ook zonder wachtwoorden kijk ook een\s naar de deel rechten standaard staat dit op beperkte rechten. radio rondje even zetten op volle rechten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...