Ga naar inhoud

Problemen 2 PC's (Laptops) op modem Zyxel P-2602HW-D1A


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedenacht allemaal, Aan het tijdstip kunnen jullie zien dat ik even ben geweest, maar nog steeds een probleem heb. Voor dat ik begin moet ik zeggen dat ik een [b:4049becb7b]leek[/b:4049becb7b] ben op computergebied en zoveel mogelijk probeer mijn best te doen om alles te volgen. Daarom vraag ik beleefd om [b:4049becb7b]niet[/b:4049becb7b] met alleen maar computertermen te smijten. :oops: Ik heb Telfort [b:4049becb7b]20 Mb[/b:4049becb7b] internet van [b:4049becb7b]Telfort[/b:4049becb7b] met een [b:4049becb7b]Zyxel[/b:4049becb7b] draadloos modem type [b:4049becb7b]P-2602HW-D1A[/b:4049becb7b]. Alles is geinstalleerd volgens de handleiding en ik heb met een laptop ([b:4049becb7b]Vista Basic[/b:4049becb7b] met [b:4049becb7b]Service Pack 1[/b:4049becb7b]) eerst via een kabel contact gezocht met modem/internet en later draadloos internet ingesteld (met heel veel moeite :? ) en wel via [b:4049becb7b]kanaal 7[/b:4049becb7b] en [b:4049becb7b]WPA2[/b:4049becb7b] (dit zou het beste moeten zijn. Tot zover geen problemen als werkt en is stabiel. Nu wilt mij huisgenoot (ja ik woon op kamers :wink: ) ook op internet geen probleem heb haar de WPA2-sleutel gegeven. Nu komt het probleem, zij krijgt wel verbinding met het netwerk (laptop ziet netwerk, en middels sleutel kan ze verbinden). Echter we komen internet niet op (figuurlijk dan). Zij heeft ook een laptop [b:4049becb7b]Sony Vaio[/b:4049becb7b] met Windows XP met [b:4049becb7b]Service Pack 3[/b:4049becb7b] (als ik goed gekeken heb). Ook heeft ze [b:4049becb7b]Norton Antivirus 360[/b:4049becb7b]. Bij de oude internetaansluiting (dus niet de Telfort 20 Mb) werkte de laptop wel. - Ten eerste als ik iets niet heb vermeld mijn excuses hiervoor ik weet ook niet wat jullie allemaal moeten weten. - Hebben jullie meer informatie nodig dan geef ik dat graag. - Moet ik iets in de modem wijzigen (dat kan volgens het boekje) zodat we allebei op internet kunnen? Wie oh wie helpt mij ik zit er om te springen, want ik word er gek van zij betaalt namelijk mee aan het internet, dus ik vind het heel *&(# als ze wel betaalt maar niet kan internetten. Alvast bedankt voor een eventuele oplossing!
Link naar reactie
Update: Ik ben nog iets heel belangerijks vergeten te vermelden (sorry hier voor :oops: ) Heb gisteren nog in mijn modem gekeken (ik heb het alleen maar uit een boekje :roll: ) en zie dat ik de beveiliging gebruik [b:067d30dbfa]WPA2-PSK[/b:067d30dbfa] misschien heeft dit ook nog invloed. Ik hoor het graag van jullie.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou daar ben ik weer, een hele tijd bezig geweest, heb ook veel gehad aan de tips van jullie kan. Het zaakje werkt nu, al is het op WEP, maar ik kan er niet echt de vinger opleggen. XP was in orde, speciale patch voor WPA2 was reeds aanwezig. Nu nog maal de instellingen bekeken en zag dat de instelling van NETBIOS als ik het goed heb stond op default en dat moet TCP uitschakelen zijn. Ik ga van de week nog even verder puzzelen met WPA2, is toch veiliger als ik het voor elkaar krijg en ik weet waar het probleem lag, zal ik het jullie zeker vertellen. Hebben andere mensen ook wat aan, want van Telfort zelf wordt je niet wijzer.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad. De oplossing bij mij was dat de driver van het draadloze netwerk (in mijn geval: Broadcom 802.11g-netwerkadapter) gedownload bij Compaq(HP) en geinstalleerd. Bij de site van je Pc/Laptop kun je meestal wel de juiste driver downloaden. Uiteraard wel de juiste pc en besturingsyteem etc. etc. selecteren.
Link naar reactie
[quote:1ed55cf1fb="Compjotter"]Hetzelfde probleem heb ik ook gehad bij Telfort 20 Mb internet met een Zyxel draadloos modem type P-2602HW-D1A. De oplossing bij mij was dat de driver van het draadloze netwerk (in mijn geval: Broadcom 802.11g-netwerkadapter) gedownload bij Compaq(HP) en opnieuw geinstalleerd werd. Bij de site van je Pc/Laptop kun je meestal wel de juiste driver downloaden. Uiteraard wel de juiste pc en besturingsyteem etc. etc. selecteren.[/quote:1ed55cf1fb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...