Ga naar inhoud

Siemens SX762 niet meer te voorzien van nieuwe firmware.


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort kan ik geen nieuwe firmware meer op mijn modem/router zetten. Bij "Firmware-update" krijg ik de melding "Omdat het apparaat wordt beheerd door centraal onderhoud, wordt de lokale software-update niet ondersteund." Het meest bizarre is toch wel het volgende. Ik kopieerde net de voornoemde tekst en plakte deze in dit bericht en toen kwam er te staan " [color=blue:40a63fde40]Omdat het apparaat wordt beheerd door centraal onderhoud, wordt de lokale software-update niet ondersteund. Huidige firmwareversie: 2.3.52.3_100.0 Bron voor firmware-update: Updateserver: Lokaal Firmware-updateserver: Uw apparaat maakt verbinding met de Siemens-updateserver en controleert automatisch of er updates voor uw apparaat zijn. Regelmatig controleren Uw apparaat zoekt automatisch naar firware-updates en laat u weten als er een nieuwe versie beschikbaar is. NooitDagelijksWekelijksMaandelijks Lokaal firmware-updatebestand: Selecteer het firmware-updatebestand voor uw apparaat en start de updateprocedure. [/color:40a63fde40]" Terwijl het scherm bij de Firmware alleen de eerder genoemde tekst liet zien. Wat kan dit zijn? Ofwel, hoe is dit toch mogelijk? HG CC
Link naar reactie
Ik heb zelf het probleem op kunnen lossen, hier het antwoord. Via Putty de volgende waarde gewijzigd; V_SWImageMngmt. [color=red:29a3e29afa]0 rw - UpdatePossibility[/color:29a3e29afa] 1 rw - UpdateSource 2 rw - CheckPeriod 3 r- - About [color=red:29a3e29afa]Was:[/color:29a3e29afa] UpdatePossibility = none [color=red:29a3e29afa]Ingegeven:[/color:29a3e29afa] Update.> set 0=3 [color=red:29a3e29afa]Is nu:[/color:29a3e29afa] UpdatePossibility = both (met both wordt local en remote bedoeld) Wellicht dan een ander hier nog iets aan heeft. HG CC
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hé Continent, weet jij misschien waar er meer informatie is de vinden, over de commando's en de parameters die gebruikt kunnen worden in een SSH-sessie in de Siemens SX762? Ik kom namelijk niet meer op de webinterface van de SX762 (ook niet na een harde reset), en zou graag willen proberen de firmware en/of de config terug te zetten via putty. Alleen is de Siemens-help in de SSH-sessie nogal sumier. alvast bedankt, AnnA
Link naar reactie
Het enige wat ik heb is een uitdraai van alle commando's. Maar daar wordt je in de basis niet vrolijk van, zoveel. Maar het is vreemd dat je na een reset niet meer in de GUI kan komen, heeft wellicht te maken met je Windows firewall? Ik wil graag de lijst geven maar ik kan hier geen file uploaden . . . HG CC
Link naar reactie
Nadat ik m'n bericht gepost had kwam ik dezelfde(?) lijst ook tegen: [url]http://freeonline.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=21&getfile=73[/url] En het heeft niets met m'n firewall te maken, want het heeft eerst wel gewerkt. En ik heb ook nog een andere SX762 en daarvan is de webinterface wel gewoon benaderbaar. Ik denk dat het te maken heeft met de laatste firmware update. Volgens het serienummer zou het een ISDN-modem moeten zijn, terwijl ik al maanden aan mijn analoge lijn heb hangen. En ik heb het idee dat de resetknop ook niet echt lekker werkt, want na een (factory)-reset zitten alle gebruikers-instellingen er nog gewoon in. Tenminste dat denk ik, want hij houdt gewoon het door mij aangepaste IP. Wat, volgens mij na een reset toch weer op 192.168.2.1 zou moeten staan. Ik zal nog wel eens gaan stoeien met SSH en de bovengenoemde lijst groet, AnnA
Link naar reactie
Dat is inderdaad de zelfde lijst, ik heb hem daar indertijd kunnen plaatsen. Meestal als ik de SX762 een reset gaf moest ik eerst met een kabel de zaken weer rechtzetten, ik wam er draadloos soms niet in omdat je SSID in de basis niet overeenkomt met jouw PC. Kijk inderdaad uit op de Siemenssite, daar staat een fout, ze halen analoog en isdn door elkaar. Ik heb ze daar al eens op gewezen en blijkt dus nu dat ze een en ander nog niet hebben aangepast. HG CC
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...