Ga naar inhoud

Speaker is via bluetooth verbonden maar het geluid komt nog steeds uit mijn laptop?


Aanbevolen berichten

Ik heb een speaker (JBL flip) gekocht en sloot deze altijd aan op mijn laptop en dit werkte ook altijd correct zonder enig probleem. Ik sloot hem laatst weer aan op mijn laptop en zoals altijd stond er dat hij verbonden was met de laptop en de speaker gaf ook het typerende geluidje voor "bluetooth verbonden''. Het geluid kwam echter NIET uit mijn speaker maar kwam nog steeds uit mijn laptop. Op mijn telefoon werkt de speaker wel normaal. Bij apparaatbeheer heb ik niks kunnen ontdekken. Ik heb een Asus laptop met windows 8.1. Hoe kan ik dit verhelpen?
Link naar reactie
  • 6 jaren later...
  • 2 weken later...

De Acer-link hierboven werkt niet (meer?) dus mogelijk zeg ik hier iets wat al bekend was maar klik eens op het speaker symbooltje in de 'Systemtray' (meestal rechtsonder, bij het klokje).

Standaard heeft een computer nl. meestal maar één 'audio uitgang' (bijv. een setje luidsprekertjes) maar als je ook wat anders aansluit zoals een headset of een bluetooth speaker, kan je daar kiezen.

Meestal zal Windows gewoon het zojuist aangesloten apparaat kiezen, dus bijvoorbeeld jouw JBL flip als je die aanzet en via bluetooth verbind, maar als je heel bewust een keer voor een ander apparaat hebt gekozen zal Windows niet meer altijd automatisch gaan switchen en moet je dat soms zelf doen.

Gelukkig is het maar 3 klikken in de meeste gevallen:

  1. Klik op het luidspreker symbooltje
  2. Klik op het driehoekje (zie de pijl op het plaatje)
  3. Klik op de juiste 'audio uitgang'

Speaker.jpg.2d045b16ba70618dd25a259c2381924c.jpg

aangepast door HaZee
nog een pijltje toegevoegd aan het plaatje ;-)
  • Thanks 1

Klusser - Motormuis - IT-er - Fotograaf - Gadgets liefhebber - Techneut - Nieuwsgierig - ...

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Op 10-5-2022 om 16:40, HaZee zei:

De Acer-link hierboven werkt niet (meer?) dus mogelijk zeg ik hier iets wat al bekend was maar klik eens op het speaker symbooltje in de 'Systemtray' (meestal rechtsonder, bij het klokje).

Standaard heeft een computer nl. meestal maar één 'audio uitgang' (bijv. een setje luidsprekertjes) maar als je ook wat anders aansluit zoals een headset of een bluetooth speaker, kan je daar kiezen.

Meestal zal Windows gewoon het zojuist aangesloten apparaat kiezen, dus bijvoorbeeld jouw JBL flip als je die aanzet en via bluetooth verbind, maar als je heel bewust een keer voor een ander apparaat hebt gekozen zal Windows niet meer altijd automatisch gaan switchen en moet je dat soms zelf doen.

Gelukkig is het maar 3 klikken in de meeste gevallen:

  1. Klik op het luidspreker symbooltje
  2. Klik op het driehoekje (zie de pijl op het plaatje)
  3. Klik op de juiste 'audio uitgang'

Speaker.jpg.2d045b16ba70618dd25a259c2381924c.jpg

Hallo, dit heb ik ook al geprobeerd maar hellaas staan enkel mijn speakers van de laptop zelf daar, mijn externe speaker staat daar niet bij ik heb ook al eens veel keer audio apparaat verwijdert en terug gekoppeld maar ook geen succes! ?

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...