Ga naar inhoud

kan server "Nieuwecomputer"niet in het netwerk vin


anoniem

Aanbevolen berichten

Kan het netwerk niet vinden of "titel"mededeling verschijnt wanneer op de "oude "computer getracht wordt om mappen in de "Nieuwe" computer te benaderen. Op beide computers wordt onder de gegeven groepsnaam beide apparaten keurig vermeld. Vanaf de "nieuwe"computer kunnen alle "gedeelde" mappen worden benaderd op de "oude" computer. Andersom. dus vanaf de "oude"computer lukt het niet en verschijnt telkens die hatelijke melding "kan het netwerk niet ... "//Nieuwecomputer is niet toegankelijk..etc" Zone-alarm is uitgeschakeld evenals Microsoft anti-spyware. Wie weet de oplossing
Link naar reactie
ga naar mapoptie's (windows verkenner - extra - mapoptie's) ga naar het tabblad weergave en haal het vinkje weg bij eenvoudig delen voor bestanden gebruiken. ga vervolgens naar de map die je wil delen. of maak een test map aan direct op de c schijf bc C:\share (dit omdat dan de kans kleiner is dat je een fout hebt met rechten in sub mappen) deel vervolgens de map en controleer of de gebruiker iedereen voldoende rechten heeft. doe dit op ntfs niveau maar ook op share niveau. succes.
Link naar reactie
Heeft wat geduurd voordat mijn antwoord komt maar nu dan. Alle bovenstaande handelingen uitgevoerd, helaas niet het gewenste resultaat. Alles leek te kloppen. De boel maar even aan de kant gegooid; even laten bezinken. Vandaag opnieuw allerlei dingen uitgeprobeerd en helaas, vraag me niet wat er precies aan gerommeld is maar het werkt. Ik ben er blij mee maar kan dus niet aangeven, en dus eventueel anderen helpen, wat de reden van de oplossing is geweest. In ieder geval bedankt voor de (mogelijk) toch nuttige aanwijzingen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...