Ga naar inhoud

Rare snelheid routers?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds een klein weekje een probleem met m'n internet snelheid. Ik gebruik 2 routers. Router 1 zit het internetkabel van de modem in. Nu zit daar ook mijn kabel voor router 2 in. Maar ik heb ineens een bagger download op www.speedtest.nl. 150 kb/s ong en eerst had ik 400 ong. Raar gebeuren, maar wat kan het zijn? Met vriendelijke groet NickV.
Link naar reactie
Mogelijk stemmen het modem en router 1 of router 1 en router 2 de communicatiesnelheid niet goed op elkaar af. Dan zijn ze druk met daarover met elkaar te communiceren. Mogelijk staan er instellingen verkeerd waardoor de routers ip-adressen van het modem proberen te krijgen. In de situatie die je schetst zou ik vaste IP-adressen gebruiken voor het modem, router 1 (alleen de WAN zijde en aan de LAN zijde op de uitgang naar router 2) en de WAN-zijde van router 2. Deze vaste adressen moeten uiteraard buiten de reeks liggen die de DHCP-server in de betreffende apparaten uitdelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...