Ga naar inhoud

wel internet via de router maar bestanden delen werkt niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een week of twee kan ik ineens niet meer via mn netwerk bij de bestanden van andere computers... Het internet via de router werkt wel nog steeds. Als ik het probeer krijg ik de melding u heeft mogelijk geen toestemming, maar volgens mij is die toestemming er wel... alle computers kunnen aleen op hun eigen netwerkmappen terecht terwijl twee weken geleden iedereen nog op allee netwerkmappen kon komen. Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn??
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb een soortgelijk probleem: hier in mijn studentenhuis ligt een netwerk zodat iedereen op internet kan... het internet opkomen werkt gewoon, alleen bestanden delen werkt niet... ik heb ook al een aantal keer gereset (ook @Home ;)) en de router ziet alle pc's gewoon. Ook heb ik al een paar keer de wizard doorlopen, maar als ik bijvoorbeeld zoeken naar computers in netwerk doe dan lijkt het of mijn pc even hangt, en daarna zegt hij dat ik mogelijk geen juiste machtigingen heb. Ook cmd -> net view werkt niet.. pingen naar pc's in mijn netwerk ook niet, maar als ik bestanden via msn stuur naar huisgenoten dan gaat het wel over het netwerk (snelheden van 100Mb/s) Ik dacht eerst dat dit kwam doordat ik op het router geen domain name voor dhcp had opgegeven, maar dit bleek niets te helpen, het delen van bestanden via msn ging nu zelfs buitenom leek het (snelheden van 40kb/s) Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Edit: alle pc's hier hebben trouwens XP
Link naar reactie
Nee dat werkt bij mij ook niet... Dan zegt hij dat hij die netwerknaam niet kan vinden En als ik zoeken naar computers in werkgroep doe zegt hij: Lan is niet toegankelijk (lan is onze netwerknaam) en dan als laatste: De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar EDIT: ik heb het net opgelost, het was norton internet security die alles blokte.. normaal heb ik dit probleem nooit, maar ik zag iedere keer schermpjes dat de regels waren aangepast als ik iets probeerde op het netwerk...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...