Ga naar inhoud

Mappen delen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Op mijn netwerk blijkt alles te werken, behalve: de mappen: Program Files, Windows, en mijn eigen accound-name kan ik niet benaderen vanop een andere PC. Al de rest wel. Ook niet met Norton Firewall uitgeschakeld. De firewall van SP2 is uiteraard standaard uitgeschakeld, en alle instellingen zij op die maniet geconfigureerd dat ik altijd zou moeten toegang krijgen in alle mappen. Het heeft altijd gewerkt tussen Xp proff en Win 98se. Sinds ik overal overgeschakeld ben op XP proff mét SP2 zegt het systeem dat ik geen rechten heb op toegang tot de mappen Windows, Program Files en mezelf (Administrator). Al de rest wel... Begrijpe wie begrijpe kan...ik niet meer ! Iemand al hetzelfde voorgehad en de oplossing gevonden ? Ik hoop het van harte, dan kan ik eindelijk mij Mail en favouriten inporteren.....
Link naar reactie
Mail en favorieten importeren gaat toch wel. Je kopieert de bestanden gewoon naar een andere map op de schijf (lokaal) en haalt ze daarna op. In Windows XP SP2 zijn de door jou genoemde mappen standaard beveiligd. Hierin staan immers de systeembestanden. Je kunt echter proberen om de gebruiker Gast toegang te geven tot die mappen. Hiervoor moet je de gebruiker Gast (of de gebruiker waarmee je contact maakt) ook rechten geven op die mappen of lid maken van de groep administrators. Hou er wel rekening mee dat je hiermee een stuk beveiliging uit zet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...