Ga naar inhoud

Switch i.c.m. Speedtouch en printen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Schema: [url]http://www.dj-inpossible.nl/schema.bmp[/url] Ik heb even een schema uitgetekend hoe het er bij ons thuis uit ziet. Het is dus zo dat op de 1e verdieping computer 1, 2 en de laptop staat. Op de 2e verdieping staat computer 3 en 4. Nu wil ik dus op de 2e verdieping een hub of een switch aanleggen zodat de 2 computers ook beschikking kunnen hebben over een internet verbinding, aangezien de Speedtouch 510 maar 4 aangesluitingen heeft en ik er 5 nodig heb. Is dit aan te raden of is er een betere manier? Ik ben namelijk bang dat op de 2e verdieping het internet heel traag wordt! Nu heb ik nog een vraagje: Je ziet ook welke besturingssystemen alle computers hebben. Nu wil ik dat alle computers kunnen printen op 1 printer. Daarvoor is denk ik 1 computer nodig die altijd aan staat en waarop die printer zit aangesloten. Is dit mogelijk? Zoja, heeft er iemand tips voor mij Alvast bedankt! Pim
Link naar reactie
Ten eerste: je schema kan ik niet zien. Foutmelding: File not found... Ten tweede. Je kan gewoon een hub of een switch aansluiten op je SpeedTouch modem, mits deze als router geconfigureerd is. Aangezien de andere PC's wel op Internet kunnen, ga ik er van uit dat dit het geval is. Voor de aansluiting tussen je modem en die switch is een cross-kabel benodigd. Het ligt er ook maar net aan wat je op de PC's boven gaat doen, of de snelheid op Internet in elkaar zakt... Verder kun je inderdaad een printer delen op één van de PC's. Het maakt hierbij niet zoveel uit welke PC je hiervoor pakt, alleen is het delen van de printer onder bijvoorbeeld Windows 98 anders geregeld als onder Windows XP. Hoofdzaak hierbij is dat alle PC's elkaar kunnen benaderen.
Link naar reactie
[quote:5a08a36754="Leo S"]Ten eerste: je schema kan ik niet zien. Foutmelding: File not found...[/quote:5a08a36754] Foutje, link heb ik aangepast. [quote:5a08a36754="Leo S"] Ten tweede. Je kan gewoon een hub of een switch aansluiten op je SpeedTouch modem, mits deze als router geconfigureerd is. Aangezien de andere PC's wel op Internet kunnen, ga ik er van uit dat dit het geval is. Voor de aansluiting tussen je modem en die switch is een cross-kabel benodigd. Het ligt er ook maar net aan wat je op de PC's boven gaat doen, of de snelheid op Internet in elkaar zakt...[/quote:5a08a36754] Alle PC's die zijn aangesloten op het netwerk kunnen op Internet, dus het modem is geconfigureerd als een router. Hier in huis ben ik de enige die download, dus dat gaat op de PC's boven gebeuren. Dat wordt gewoon even uittesten ofdat de snelheid mindert. [quote:5a08a36754="Leo S"] erder kun je inderdaad een printer delen op één van de PC's. Het maakt hierbij niet zoveel uit welke PC je hiervoor pakt, alleen is het delen van de printer onder bijvoorbeeld Windows 98 anders geregeld als onder Windows XP. Hoofdzaak hierbij is dat alle PC's elkaar kunnen benaderen.[/quote:5a08a36754] Zoals ik hierboven al vermelde, alle PC's zijn aangesloten op de router/modem. Nu heb ik 1 bakkie hier staan die ik als server dan ga gebruiken, daar wordt dan de printer ook op aangesloten. Het is dus de bedoeling dat alle computers gewoon op printen kunnen drukken en dat hij dan zo eruit komt rollen. Moet ik hier gekke stappen voor ondernemen of is dit in te stellen qua Software o.i.d. Bedankt voor je reactie!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...