Ga naar inhoud

Instellingen direct adsl voor Belkin Router


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag mensen, Zeg ik heb een vraagje. Door een verhuizing heb ik momenteel adsl i.p.v. kabelinternet. Met kabelinternet had ik nooit een probleem om d.m.v. mijn belkin High speed mode F5D7231-4 draadloos internet te krijgen. Nu ik direct-adsl van kpn heb moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken. Nu krijg ik niet meer het draadloos internet aan de praat. Ik moet namelijk kiezen voor verschillende opties n.l., dynamic, static, pppoe en pptp. Bij pppoe moest ik alleen maar een gebruikersnaam en wachtwoord in typen, maar geen internet. Bij pptp moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord in typen + een aantal ip nummer, maar ik weet niet welke!! Kan iemand mij helpen. Alvast bedankt. Router: Belkin High speed mode F5D7231-4 Adsl: direct adsl basic (zonder vaste telefoon) Modem: Speedtouch 516/536/546
Link naar reactie
Ik neem aan dat de verbinding wordt opgebouwd door de Speedtouch. Die Speedtouch krijgt dan op zijn externe adapter een ip-adres van je provider. Op zijn interne ip-adres staat waarschijnlijk 10.0.0.138 (ik heb een Speedtouch Home, die gebruikt dat adres). Je Router sluit je aan op de ethernet-port (de interne adapter) van je modem en hij moet een ip-adres in dezelfde range krijgen als de interne adapter van je modem. Als je op je modem een DHCP-server enabled hebt, dan kun je je router op Dynamic zetten. Wat ook prima gaat is dat je hem op Static zet, ip-adres 10.0.0.150 invult, subnetmask 255.255.255.0. Gateway is dan 10.0.0.138 (dat interne adres van je modem). Tussen modem en router moet een cross-cable worden gebruikt.
Link naar reactie
Ik heb bij een vriend een soortgelijk probleem. Die heeft een SpeedTouch met draadloze mogelijkheid. Om de pc's op zolder internettoegang te kunnen geven heeft hij een Belkin F5D7130 aangeschaft. De systemen op zolder kunnen elkaar zien, maar de weg van de Belkin naar de SpeedTouch lukt maar niet. Aan het signaal kan het niet liggen, want met 1 "zolder"-pc krijg ik een heel zwak signaal van de modem te zien. De SpeedTouch heeft ip# 192.168.0.250, de Belkin is 192.168.0.251
Link naar reactie
Nee, een ping naar de modem lukt niet. Om het zwakke signaal op te lossen heeft hij dus een Belkin-router gekocht. Anders heeft hij maar een heel zwak signaal. Kunnen de modem en de WAN-port van de router niet dezelfde ip-range als de clients hebben? Ik heb nu dus het volgende: SpeedTouch-modem ip# 192.168.0.250 Belkin-router ip# 192.168.0.251 pc-clients ip# 192.168.0.1 en 192.168.0.2
Link naar reactie
Nee, op de interne port van je router moet je een ander ip-adres instellen, bijv in de range 192.168.1.xxx en die range ook op je clients gebruiken. Als je modem de verbinding opbouwt, dan kun je je router op StaticIP zetten en 192.168.0.251 gebruiken, dat is dan voor de externe poort (die naar de modem). Bij IP-adres van de router vul je dan 192.168.1.254 in.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...