Ga naar inhoud

Speedtouch 510i modem met switch werkt niet?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn pc (XP) kan via de Speedtouch modem 510i prima contact maken met internet (ADSL). Het gaat echter mis als ik er een switch (Sweex Switchlan) tussen zet (ik wil namelijk met meerdere pc's van dezelfde modem / internetverbinding gebruik maken). De melding die ik krijg (status van LAN verbinding): "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden (..) Het netwerk kan geen netwerkadres aan de computer toewijzen (..)" Wat te doen? De melding gaat weg als ik het IP adres handmatig toewijs, maar dan kan ik niet meer internetten.. Graag hulp! Groeten, MK.
Link naar reactie
Volgens mij red je dat ook niet met alleen een switch. Je moet of een router gebruiken, of een pc als zodanig inrichten door er twee netwerkkaarten in te zetten en met "internet delen" te werken. Lees even de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67726]handleiding internet delen[/url]. Als je al een switch hebt is de goedkoopste manier een extra netwerkkaart voor de pc die de verbinding opbouwt en rechtstreeks aan de speedtouch hangt. De andere netwerkkaart sluit je dan aan op de switch waarop ook de andere pc's zijn aangesloten. Modem en netwerkkaart 1 gebruiken dan 10.0.0.138 en 10.0.0.150 en netwerkkaart 2 en de andere pc's zet je dan bijv. op 192.168.1.xxx. Als je switch een dhcp-server aan boord heeft, dan kun je hem adressen laten uitdelen in die range.
Link naar reactie
op deze manier moet de computer met de 2 netwerkkaarten altijd aanblijven, anders hebben de andere computers geen internet bij een roiuter zorgt die voor de verbinding een switch (zonder router) is eigenlijk nooit weg, je kan hem weer aan een van de poorten van je router hangen om meer aansluitingen tte hebben
Link naar reactie
Een speedtouch 510 modem kun je instellen als router. Als je dit correct gedaan hebt, kun je hem gewoon aansluiten op een een hub of een switch en zo met meerdere PC's tegelijk online. Je hebt hier wel een ander kabeltje voor nodig. Je modem is namelijk ook al iets van een switch, dus als je deze op een andere switch aan wil sluiten heb je een cross-kabeltje nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...