Ga naar inhoud

Laptop aan het internet hangen via wireless


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo daar, op dit moment probeer ik op mijn laptop internet te krijgen via een ad-hoc/p2p verbinding met mijn vaste computer, die via een LAN aan het internet vastzit. Ik heb al gezocht en van alles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. De beide computers lijken elkaar wel te 'zien' en de laptop kan inloggen op het wifi-netwerk van de vaste pc, maar internet sharen lukt niet echt. Ik heb deze configuratie: Host: Vaste PC verbonden aan internet via een ADSL-modem met een dynamische IP. USB-WIFI dongle van Sitecom. Laptop: Ingebouwde Centrino-wifi kaart. Bij de host heb ik 'internet delen' aangevinkt bij de LAN-verbinding. Ik heb de draadloze verbinding ingesteld met een SSID en een channel, wat hetzelfde is op de laptop. Ik heb zowel geprobeerd bij de laptop en de host een dynamisch IP te gebruiken of ze een vast IP te geven, maar in beide gevallen had dat geen succes. Ik heb ook al geprobeerd om een 'bridge' te maken, zoals aangegeven op deze pagina, maar dat zorgt er alleen maar voor dat ik helemaal geen internet meer heb op de host. Als ik probeer te pingen lukt het bij beide computers om de localhost te vinden en het eigen IP-adres, als ik vanaf de laptop het IP van de host probeert te pingen lukt het niet, maar andersom vreemd genoeg wel. Iemand een oplossing voor dit probleem?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...