Ga naar inhoud

Bestanden delen op werkend LAN-netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers, Sinds geruime tijd hebben wij hier een wireless LAN-netwerk waarover de ADSL loopt. Echter ben ik erachter gekomen dat de computers niet alleen met het accesspoint (ik geef zo de apparatuur op), maar ook met elkaar in verbinding staan :-? . Wij hebben de volgende apparatuur: 1x SMC modemrouter (niet wireless!) 1x SMC accesspoint/bridge (wel wireless) 3x SMC 2802W Wireless PCI adapters De ADSL werkt dus goed en ik kan de andere computers pingen. Ook werken spelletjes ( :P ) over het netwerk perfect. Echter wil het mij maar niet lukken om bestanden of mappen zichtbaar te maken op andere computers. Ik heb het volgende gedaan: -Op alle computers staat 'simple file sharing' aan -Ik heb bij de mappen die ik wil delen 'Delen en Beveiliging' gekozen en toen aangevinkt dat hij toegankelijk is voor andere computers. Er staat ook een 'handje' bij de map. -de firewalls staan uit Echter als ik nu in IE het adres van een van de computers invoer (192.168.x.x), kan hij de pagina niet openen. Wat doe ik fout? Op 2 computers staat Windows XP en op eentje ME( :evil: )
Link naar reactie
Probeer het eens in de verkenner. Ga naar Mijn netwerklocaties-> Volledig netwerk->Microsoft Windows-netwerk. Daaronder dienen de werkgroepen te staan. De werkgroep waarn je computer zit kan je openen. Daarin dienen alle computers in die werkgroep te staan. Degene waar je rechten op hebt, moet je kunnen openen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...