Ga naar inhoud

Bekabeling in huis


anoniem

Aanbevolen berichten

Bedankt iedereen ! Het werkt ! Gister na de wedstijd heb ik nog het een en ander geprobeerd. De jacks en pluggen weer doorgemeten en toen bleek dus dat er in de jack idd een omzetting plaatsvond ! Vreemd, want het is niet nodig lijkt mij...als je aan bijde kanten in de jack de zelfde omzetting doet...dan had je hem ook gewoon straight kunnen laten ? Maar ik ben er dus achter gekomen. Bedankt voor de bijdragen...het is trouwens een geheel andere jack dan op de foto van de heer vosman. Maar goed, dankzij jullie suggesties ben ik er toch achtergekoen, ander had ik de hoop misschien opgegeven... De pinnen 1,2,3,6 bleken omgedraaid. Dus als 1=6 2=3. Dat had ik dus niet geprobeerd... Iedereen heel erg bedankt !
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klopt, zelf een strait kabel heeft geen normale volgorde maar wisseld ook. Dit heeft met het twisten van de kabels te maken. [url=http://www.kompanje.nl/crosskabel/568a_crossed.gif]Hier[/url] vind je er een plaatje van (let niet op de naam van het plaatje, die is fout). De volgorde is dan 1. Wit-oranje 2. Oranje 3. Wit-groen 4. Blauw 5. Wit-blauw 6. Groen 7. Wit-bruin 8. Bruin Zoals je ziet zit in het midden een kleine verdraaiïng van de groene en blauwe twist. Dezelfde verdraaiïng moet je dus in de contactdoos maken. Een cross verwisseld de oranje en groene twisten nog eens. Timo
Link naar reactie
[quote:51dc38b0f4="tengelgeer"]Klopt, zelf een strait kabel heeft geen normale volgorde maar wisseld ook. Dit heeft met het twisten van de kabels te maken. [url=http://www.kompanje.nl/crosskabel/568a_crossed.gif]Hier[/url] vind je er een plaatje van (let niet op de naam van het plaatje, die is fout). De volgorde is dan 1. Wit-oranje 2. Oranje 3. Wit-groen 4. Blauw 5. Wit-blauw 6. Groen 7. Wit-bruin 8. Bruin Zoals je ziet zit in het midden een kleine verdraaiïng van de groene en blauwe twist. Dezelfde verdraaiïng moet je dus in de contactdoos maken. Een cross verwisseld de oranje en groene twisten nog eens. Timo[/quote:51dc38b0f4]Dit is bij die straight geen echte verdraaiïng, want aan weerszijden zijn ze eender. Dus niet relevant. En de datastroom waar het om gaat is toch uiteindelijk kleurenblind nietwaar? :-? Alleen bij cross zijn ze echt verwisseld. Jan de Boer
Link naar reactie
Daarom noem ik het maar een verdraaiïng. Die zit er zodat de heen en terug door dezelfde twist gaat. Ook zonder zal het werken maar kan hij storingsgevoeliger zijn. De standaard regel voor een strait kabel is zo. Je zou ook de twisten kunnen veranderen maar dat maakt het er nou niet makkelijker op. Bij een cros is het een eenzijdige verwisseling. Timo Owja, ook zonder Quote snappen we dat je reageerd op mijn bericht. Hou het forum schoon en quote niet onnodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...