Ga naar inhoud

waarom wordt er zomaar onbekende muziek afgespeeld op mijn pc en zit internet vol met ads van priceminus?


jaspervansoolingen

Aanbevolen berichten

Mijn laptop heeft laatst denk ik een virus opgelopen. Internet staat vol met advertenties van priceminus en getprivate. Ik kan niet meer normaal Internetten hierdoor. Daarnaast begint mijn laptop ook op willekeurige momenten muziek af te spelen die voor mij onbekend is en ook niet op mijn pc staat. Ik heb gekeken of er toevallig een muziekdienst stond te draaien op de achtergrond maar dit was niet het geval. Wat moet ik doen?
Link naar reactie
Dat is denk ik wel op te lossen. Wel de instructie opvolgen, ánders is héb je er nog een probleem bij. ..... Nog even een korte uitleg over het mogelijk ontstaan, van hét probleem. Check als je een applicatie wil gaan downloaden, van sites, zoals bijvoorbeeld softonic, voordat je met downloaden begint, of náást de (gevraagde) applicatie, die is aangevinkt, er geen ongevraagde extra's staan aangevinkt, is dat het geval, dan die vinkjes weg klicken. Begin dan pas met downloaden. Anders zit je na het downloaden, opgescheept met extra toolbars, gewijzigde startpagina enz. Zo komen dergelijke (ongevraagde) applicaties ongemerkt op je pc/laptop terecht Oké.... . Zo..... Nu ga je zelf het probleem oplossen, met de gegeven instructie. De adwCleaner die je daarvoor gaat downloaden/ krijgt is gratis, onbeperkt te gebruiken. . Dit programma is bedoeld voor het verwijderen van malware, de toolbars die aan webbrowsers worden toegevoegd en zogenaamde hijackers, die onder meer de startpagina en zoekmachine aanpassen. Ondersteuning is aanwezig voor Internet Explorer, Mozilla Firefox en Google Chrome. Nadat de scan is uitgevoerd, kun je zelf bepalen wat er verwijderd moet worden. . Download AdwCleaner naar je bureaublad https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/ . Adware verwijder instructies . . Sluit alle openstaande vensters zoals uw gebruikte browsers voordat u AdwCleaner start. Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten. . Start AdwCleaner.exe door met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe te klikken en selecteer Als Administrator uitvoeren. . Oja, Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren. . Met AdwCleaner ga je nu scannen op adware, reclame, popups en toolbars, browser helper objects of extensies in de browsers Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox. Dit doe je door op de knop Scan te klikken. Door op Scan te klikken gaat AdwCleaner eerst opsommen wat er allemaal aan ongewenste reclame tegen je favoriete browser is geinstalleerd. Na de scan kan je door middel van het uit vinken van het eventuele gevonden item het item uitsluiten van het verwijderen. Bijvoorbeeld omdat het betreffende bestand(en) je bekend voorkomen. . Na de scan… De browsers Internet Explorer, Google Chrome of Mozilla Firefox zijn nu gescand op eventuele ongewenste adware e.d. Als u geen items wenst te ontsluiten/uitsluiten van verwijdering, kan je de vinkjes laten staan, Maar is er toch een bestand dat onterecht als verdacht is aangemerkt, dan het vinkje verwijderen, maar over het algemeen is dat wat gevonden wordt, foute software... Nu ga je opschonen door op de knop Clean te drukken . Na het Clean process, moet je nog een aantal keer op OK te klikken, en wordt de computer opnieuw opgestart. Na de herstart zal in Windows 7 en in Windows 8 (afhankelijk welke Windows je gebruikt) een logbestand openen met het volledige detectie en verwijder proces van AdwCleaner. Let wel in Windows 8 moet je eerst naar de Desktop modus over te schakelen om het logbestand AdwCleaner te zien. Dit doe je door op Windows toets + D te tikken op uw toetsenbord. . Indien je startpagina, was gekaapt, wordt deze standaard op Google gezet, wijzig eventueel zelf in een andere startpagina/zoekmachine van eigen voorkeur.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...