Ga naar inhoud

1 router, 3 PC's, maar slechts 2X internet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 PC's op een Edimax router. Alle PC's maken gebruik van WIN 98 SE. PC1 is de pc waar aanvankelijk internet op binnen kwam. Op pc 1 en pc3 krijg ik internet. Op pc2 dus niet. PC1 ziet wel pc1 en pc 2 en pc3 in het netwerk, maar pc 2 ziet alleen pc2 en pc1. en pc 3 ziet alleen pc3 en pc1. Kortom, er is geen direkte verbinding tussen pc2 en pc3. Ik heb alle instellingen nagelopen, zoals in de handleiding van Edimax beschreven en ook onderling kabels uitgewisseld, om kabelbreuk uit te sluiten. Wat zie ik over het hoofd bij de configuratie. Ik moet toch op 3 PC's kunnen internetten en toch ook bestanden kunnen uitwisselen tussen PC2 en PC 3. Ik heb e.e.a. gedeeld. Alvast bedankt voor eventuele tips. Jan K
Link naar reactie
Een aanvulling op mijn probleem, met winipcfg blijkt, dat [i:498dee1366]IP routing [/i:498dee1366][i:498dee1366]ingeschakeld[/i:498dee1366] is aangevinkt op PC1 en PC2. Maar dit blijkt niet het geval te zijn op PC3. Hoe krijg ik deze IP routing alsnog aangevinkt? En op PC2 staat als subnetmasker 255.0.0.0 en dat is volgens mij ook niet juist. Hoe pas ik dit aan, als volgens de handleiding het IP adres automatisch verkregen moet worden. Jan K.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...