Ga naar inhoud

10mbps tegenover 100mbps


anoniem

Aanbevolen berichten

Vraagje, Ik heb de afgelopen dagen in mijn studentenhuis (10man) een utp netwerk aangelegd. Op de switch branden alle lampjes en iedereen kan wel verkeer maken. Het probleem is dat ik en een huisgenoot met onze 100mbps de rest niet zien ( die allen een 10mbps kaart hebben) als ik de kabel dan aansluit op mn oude 10mbps kaart ( combo , gebruikten we voor coax ) zie ik wel iedereen en kan ik ook het internet op. Waar kan dit aan liggen ?
Link naar reactie
Wat voor switch is het, kan die wel de 100 aan. Het is namelijk niet zo dat op een switch alle aangesloten hosts/poorten dezelfde snelheid moeten hebben. Dat zou lekker worden. Je kunt dat op professionele switches gewoon instellen (of je kiest voor autosensing) en op goedkopere switches kun je vaak niet kiezen maar is het of standaard 10 of standaard autosensing. En what about de duplex instelling? mvrgroet Edmond
Link naar reactie
het is een 10/100 mbps switch.Ik zie wel 2 computers die redelijk nieuw zijn en die dus een redelijk nieuwe,zover je van nieuw kan spreken,10 mbps kaart hebben. Over de duplex,er wordt in de handleiding gesproken van ieee802.3x flow control voor Full duplex en Back pressure flow voor Half Duplex. Wat betekent dat eigenlijk ? Kan het er iets mee te maken hebben dat op mn 10 mbps kaart de tcp/ip instellingen nog het zelfde zijn als voorheen,ten tijde van het coax netwerk wat we tot vorige week gebruikten.Als ik het utp netwerk daar nl op aansluit zie ik wel iedereen en kom ik tevens het internet op.Op mn 100mbps kaart wordt er automatisch een ip adres gegeven geeft ie aan.Doet de switch dat ? Ik zie niet iedereen in het netwerk en,belangrijk,kan ook het internet niet op.
Link naar reactie
Ik denk niet dat dat het is. Op die netwerkkaart heeft nl nooit coax gezeten. Voor de duidelijkheid : ik heb twee netwerkkaarten in mijn comp. Een 100 mbps utp kaart en een 10mbps combo (utp en coax). Als ik het netwerk via mn 10 gebruik zie ik iedereen en kan ik het internet op , al ik mn 100 gebruik zie ik maar een paar man , de server niet , en kan ik ook het internet niet op.
Link naar reactie
Van een switch krijg je geen IP nummer. W2k en XP genereren zelf een nummer als ze geen DHCP server kunnen vinden. De vraag is dus welke IP range gebruik je voor het netwerk. Wat is je 'automatische' IP nummer, wat is je subnetmask en wat is de default gateway ? Het 'elkaar zien' in je netwerk omgeving heeft te maken met de 'master browser' van je netwerk. Op het moment dat een PC een overzicht wil hebben van de systemen in het netwerk, wordt er gezocht naar de 'master browser' die dit overzicht zou moeten leveren. MS heeft bedacht dat in een gemixte OS omgeving de 'master browser' wordt toegekend aan (in deze volgorde) de PDC (of bij W2k de DC met de master catalog), BDC, NT/XP station, Win9x. Het probleem ligt bij de Win9x machines die (bug) van mening zijn (en blijven) dat ze de 'master browser' zijn. Dit resulteert in een NT/XP machine die alle PC's ziet en vervolgens een 'verkiezing' afroept om zijn 'master browser' schap toe te kennen. Een van de Win9x machines blijft van mening dat ie de MB is en zal de XP/NT machine ook niet in de lijst opnemen. Als je snelle PC's hebt gaat het bij Win9x machines met alleen TCP/IP (en zonder WINS server) ook nog eens mis doordat bij de TCP/IP detectie naar de MB op een netwerk een aantal clockcycli i.p.v. een vaste tijd wordt gewacht totdat de MB antwoordt geeft. Bovendien werkt de MB slechts op 1 netwerkkaart. Dit resulteert in allerlei problemen met het wel/niet/gedeeltelijk 'zien' van stations op een TCP/IP Win9x netwerk. Oplossing: Schakel onder de eigenschappen van bestands-en printerdelen van de Win9x machines het 'automatisch' bladeren uit. (ofwel voorkom dat de Win9x machine MB kan worden) OF: Installeer het IPX protocol en (onder Win9x) zet in de eigenschappen NETBIOS aan. (dit voorkomt het MB detectie timing probleem) EN: zoals Edmond al zei: gooi die 10Mbit kaart eruit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...