Ga naar inhoud

winroute pro en gebruikers op server...


anoniem

Aanbevolen berichten

Wij hebben winroute pro draaien op een w2k server. Ik heb nu bij de client-machines het volgende probleem: als ik als administrator inlog, krijg ik netjes alle websites die ik via acces mag bekijken en worden de sites die via access geblokkeerd worden geweigerd. Zo hoort het dus te werken. Als ik echter als andere gebruiker (zonder administrator rechten) inlog op een client station, krijg ik geen verbinding met internet. Voorheen omzeilde de gebruikers de proxyserver van winroute en mochten ze direct naar de proxy van de ISP. Nu leid ik ze via een policy naar de proxy van winroute en komen ze niet meer op internet. Ik vermoed dat het een rechten-probleem is waarbij ik de gebruikers toegang moet geven tot een deel van het register van de server. Weet iemand of dit inderdaad zo is? En zo ja, welk deel van het register moet ik dan opengooien voor alle gebruikers? Zo niet, wat gaat er dan fout? Alvast dank, Thor2002
Link naar reactie
In Winroute zelf moet je ook gebruikers opgeven. Standaard staat er al een administrator in. Als deze hetzelfde wachtwoord heeft als de Windows-administrator is er niks aan de hand en kan de administrator door de proxy heen. Andere gebruikers moeten in Winroute ook bekend zijn, deze haalt Winroute niet uit Windows jammergenoeg.
Link naar reactie
Ik heb dat ook al gedaan (de gebruikers aangemeld bij Winroute bedoel ik) Ik vraag me alleen af of ik dan voor alle gebruikers een wachtwoord o.id. moet instellen... Ik zal nog eens even kijken op de server of de gebruikers er op de juiste manier instaan. Ik heb nl. wel de users ingevoerd, maar nog niet de usergroups...Wellicht dat het daar aan ligt.. Thor2002
Link naar reactie
Ik heb net op de server met behulp van regedt32 de Hkey Tinysoftware voor iedereen opengegooit (machtigingen, iedereen teogevoegd, volledig beheer gegeven). Verder heb ik alle gebruikers in de accounts staan. Bij NT logon hebben ze inderdaad en vinkje aanstaan. Ik heb zelfs al voor één gebruiker ingesteld dat deze lid is van dezelfde groepen als de administrator. Ook al de toegang tot dail-in toegestaan. Niets helpt! Kerios ook al gemailed... Ook niets. Iemand een vermoeden waar dit aan kan liggen????
Link naar reactie
ik heb nog even verder gespit. de gebruikers hebben een apart beleid dat ze dienen te volgen. Hierbij laat ik ze het volgende doen: De gebruiker maakt gebruik van een proxy, waarbij ik in het vak het TCP/IP adres van de server met winroute pro heb staan incl. de poort 3128. de administrator omzeilt deze hele riedel momenteel maar als ik bij het beleid van de administrator hetzelfde invul (qua proxy server) werkt het wel. Ik vermoed dat dit toch weer iets met policies te maken heeft... Hellup!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...