Ga naar inhoud

aanmelden op netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb hier een 3 tal win-me computers waarvan 1 de server is, maar nu weet ik niet of dit normaal is, maar als de server draait, en ik meld er 1 client op aan ziet de client de server wel maar de server de client niet. Dan moet ik de server eerst opnieuw opstarten en dan ziet die de client wel. Wat doe ik verkeerd ? Is er een optie voor automatische aanmelding van de server op de client ? Alvast bedankt voor jullie antwoord(en). Groeten Gerwin.
Link naar reactie
Het 'elkaar zien' in je netwerk omgeving heeft te maken met de 'master browser' van je netwerk. Op het moment dat een PC een overzicht wil hebben van de systemen in het netwerk, wordt er gezocht naar de 'master browser' die dit overzicht zou moeten leveren. MS heeft bedacht dat in een gemixte OS omgeving de 'master browser' wordt toegekend aan (in deze volgorde) de PDC (of bij W2k de DC met de master catalog), BDC, NT/XP station, Win9x. Het probleem ligt bij de Win9x machines die (bug) van mening zijn (en blijven) dat ze de 'master browser' zijn. Dit resulteert in een NT/XP machine die alle PC's ziet en vervolgens een 'verkiezing' afroept om zijn 'master browser' schap toe te kennen. Een van de Win9x machines blijft van mening dat ie de MB is en zal de XP/NT machine ook niet in de lijst opnemen. Als je snelle PC's hebt gaat het bij Win9x machines met alleen TCP/IP (en zonder WINS server) ook nog eens mis doordat bij de TCP/IP detectie naar de MB op een netwerk een aantal clockcycli i.p.v. een vaste tijd wordt gewacht totdat de MB antwoordt geeft. Dit resulteert in allerlei problemen met het wel/niet/gedeeltelijk 'zien' van stations op een TCP/IP Win9x netwerk. Oplossing: Installeer een WINS server of: Schakel onder de eigenschappen van bestands-en printerdelen van de Win9x machines het 'automatisch' bladeren uit. (ofwel voorkom dat de Win9x machine MB kan worden) Installeer het IPX protocol en (onder Win9x) zet in de eigenschappen NETBIOS aan. (dit voorkomt het MB detectie timing probleem)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...