Ga naar inhoud

router=hubbie??


anoniem

Aanbevolen berichten

das wel zo handig inderdaad, het betreft een ethernet adsl router 10/100mbps van een of ander onduidelijk merk. op de router zelf staat niets, op de verpakking niets en op de interface zie ik Homegateway en Conexant staan(?) er zit een alcatel modem voor in ieder geval en het signaal komt binnen via Wanadoo Adsl.... hoop dat je me verder kan helpen...
Link naar reactie
OK. Ik vermoed dat het hier gaat om een router/switch van het merk Homegateway. Je praat over 6 PC's aansluiten. Als ik me niet vergis heb je een 4 poorts of een 8 poorts router/switch. De 4 poorts is van het type D-link DI-704 DI-704 Homegateway router CBL/XDLS. 1 poort heb je verbonden met je Alcatel modem. Blijven er dus nog 3 of 7 over. Daaraan kan je dan inderdaad 3 of 7 PC's hangen. Kijk eens op deze pagina of dit misschien dat modem is: [url]http://cubest.com/cubest/dlindi7di7ho.html[/url] Wat betreft je vraag mbt een tweede netwerkkaart: Die heb je niet nodig als je een switch (of hub) tussen je PC's en je modem zet. De switch is waarschijnlijk goedkoper dan 6 netwerkkaarten. Blijkt je Homegateway toch alleen een router te zijn, dan kan je die er uit gooien of alleen als firewall gebruiken. Dus ik zou zeggen: probeer het eerst met de homegateway.
Link naar reactie
dank je herman voor de reactie. de router die jij laat zien is niet de mijne en de type nrs die je geeft kan ik ook nergens vinden. de router heeft in ieder geval 4 poorten en een wan aansl dus ik kan er dan toch 4 pcs op aansluiten? in de gebruiksaanwijzing vind ik eindelijk dit: "Prepare an Ethernetcable to connect Router to Hub or Switch of your LAN. You can connect Router to your PC directly by crossover Ethernet cable." hieruit maak ik op dat het dus alleen een router is ? zo ja: gaan dan alle pc's met netwkaart via een hub op de LAN en heeft de host dan 2 netwerkkaarten nodig voor de adsl? zo nee: kan ik dan 3 pc's en een hub (met daarachter de overige pc's) op de switch aansluiten? zonder netwerkkaart per pc? hopelijk kan je me wat wijzer maken, thx alvast
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...