Ga naar inhoud

Problemen met router


anoniem

Aanbevolen berichten

Hee Computer-Totalers, Een tijdje terug heb ik een 4-port Broadband Router van U.S. Robotics gekocht om mijn kabelinternet te delen (de provider staat dit toe). Ik heb alles aangesloten zoals in de gebruikaanwijzing stond beschreven, maar het werktte niet. Toen het ik de netwerkkaart opnieuw geconfigureerd en zelfs de hele pc geformatteerd. Maar dit alles mocht niet baten. Op dit moment ben ik er achter wat het probleem ongeveer is. Als ik naar winipcfg (ik gebruik win 98) ga zie ik dat het ip adres niet binnen de grenzen valt die de router opgeeft als normaal. In de gebruiksaanwijzing van de router stond dat je dan op Alle Vrijgeven en daarna Alle Vernieuwen moet drukken, maar het ip adres blijft hetzelfde. Weten jullie misschien de oplossing? Alle lichtjes knipperen die horen te knipperen en de kabels zijn goed aangesloten dus dara kan het niet aan liggen, vermoed ik. Alvast bedankt!
Link naar reactie
heb je je router ingesteld als dhcp-server? (dan krijgen de pc een ip adres van je router) als je dit nog niet gedaan had: activeer op je router de dhcp-server en stel de clients (pc's) in dat ze automatisch een ipadres krijgen toegewezen. je moet de router een naam geven. bij @home (mijn kabelinternetprovider) is het zo dat je een naam krijgt toegewezen bv. CM202758-a stel zo'n naam (staat in de handleiding van je kabel provider) en zorg dat ook je router automatiosch een IP adres krijgt van de kabelprov. als je de Ip adressen 192.168.x.x gebruikt zorg dan ook dat je het goede subnetmasker hebt (255.255.255.0) Twan
Link naar reactie
Hee Twan, Iig bedankt voor je suggesties! Het probleem is dat ik niet eens in het instellings menu van de router kan komen, want daarvoor moet verbinding zijn met de router. Dus het geven van een naam aan de router ed is nog niet ter sprake. De computer krijgt het ip adres automatisch toegewezen, geen statische. Groeten Tijmen
Link naar reactie
[quote:fb07cc96af]Het probleem is dat ik niet eens in het instellings menu van de router kan komen, want daarvoor moet verbinding zijn met de router. Dus het geven van een naam aan de router ed is nog niet ter sprake.[/quote:fb07cc96af] Hoe bedoel je, er moet verbinding zijn met de router? Als je de router aan hebt staan, en volgens het boekje hebt aangesloten op je pc, moet je ook in de setup van je router kunnen komen, meestal (ik ken deze router niet) via je browser en het invoeren van een adres (zoiets als http//192.168.0.1). Kijk even in de handleiding van de router.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...