Ga naar inhoud

Speedtouch modem + SMC router werkt zomaar ....


anoniem

Aanbevolen berichten

Weer eens wat anders; iemand die vraagt wat hij misschien fout doet omdat alles zomaar werkt :D. Ik wil graag 2 PC's en een Printer in een netwerkje hebben, en dan natuurlijk op beide PC's kunnen internetten. Tijdje geleden een SMC7004ABR router gekocht in afwachting van de levering van mijn ASDL-pakket (ISDN met ethernetmodem). Stekkers erin, DHCP door router laten doen, en het netwerkje werkt, inclusief de printer. Krijg ik gisteren mijn ADSL-pakket. Blij blij. Zat een Speedtouch 510i Multi-user modem bij. Zo snel mogelijk aan de slag natuurlijk. Splitter aanbrengen, modem aansluiten en mijn telefoon werkt nog steeds. De netwerkstekker van 1 van de PC's uit de router getrokken en in de modem gepropt. Installatie CD erin, setup draaien, modem wordt herkend, username/password invoeren, ik open zonder herstart explorer EN BEN ON-LINE. Niks instellen van IP-adres of wat dan ook. Ik had ook iets begrepen van VPN-verbindingen en dat soort toestanden. Vandaag werd ik overmoedig. Netwerkstekker van de PC uit de modem getrokken, WAN-kabeltje van de router erin, op PC die nog aan de router zat explorer openen EN IK BEN WEER ON-LINE. Niks instellingen op de router gewijzigd (PPP0E, Static IP-adress, niks van dat alles). Netwerkje werkt ook goed; PC's zien elkaar, printer werkt via de router. Zoveel geluk heb ik zelden met dit soort zaken. Vandaar dat ik wat achterdochtig wordt. Bel ik wel op de goede manier in? :( staat mijn complete netwerk misschien te kijk voor de boze buitenwereld? :-? Of is het gewoon zo simpel?
Link naar reactie
[quote:2e451432ba]. Installatie CD erin, setup draaien, modem wordt herkend, username/password invoeren, ik open zonder herstart explorer EN BEN ON-LINE. Niks instellen van IP-adres of wat dan ook. [/quote:2e451432ba] je zegt dat je de cd er in gedaan hebt en een username+password hebt ingevoerd. meer zou wer tog niet nodig moeten zijn? je pc('s) zijn beschermd door de router (met firewall) en alles werkt. zo zouden alle producten moeten zijn!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...