Ga naar inhoud

Dualboot in een netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Op PC1, de host waar ook internet op binnenkomt staat WIN 98SE, zo ook op PC 2. Met een crosscable met elkaar vebonden en dit werkt prima. Internet en bestanden uitwisselen loopt als een trein. Naderhand op PC 2 WIN XP pro erbij geinstalleerd. Op XP kan ik wel internetten, maar onder XP worden over en weer niet de andere PC gezien. In XP hetzelfde IP adres opgegeven, als ik al gebruikte onder WIN 98 op dezelfde PC 2. Beide PC's heb ik dezelfde werkgroepnaam gegeven, wat wel opviel, was, dat de werkgroepnaam onder XP niet blijvend was te wijzigen, ik wilde MSHOME wijzigen in WORKGROUPS, dat lukte wel, maar na opnieuw opstarten stond er weer MSHOME. Daarom de netwernamen onder WIN 98 op beide PC's veranderd in MSHOME en dat wil wel. Wat zie ik over het hoofd? Wel staat XP met 2 computernamen vermeld, een door mijzelf opgegeven in het netwerk en de ander is mogelijk gecreeerd bij de installatie van XP pro. Ik hoor wel, het fenomeen netwerk is wel voor mij een nieuwe loot aan de PC boom. Jan K.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...