Ga naar inhoud

netwerk win98 en XP....... XP heeft wachtwoord?? wat dan ???


anoniem

Aanbevolen berichten

mijn netwerkje tussen twee xp computers en één windows 98 computer loopt als een trein. al een hele tijd. Maar nu zou ik via de 98 computer (waar ik eigenijk nooit achter zit) de documenten van de XP computer bekijken. Dat lukte niet, omdat ik de melding krijg dat ik een wachtwoord in moet typen. Dat wist ik dus niet, en ik heb wat geprutst. Nu krijg ik een andere melding namelijk: 'geen toegang tot \\ids Geen rechten voor toegang tot bron' ik snap niet hoe ik dit op los. en om steeds maar weer wat te proberen is me iets te veel werk, omdat mijn XP hier op mijn kamer staat, en de 98 comp 100 meter verder in het kantoor is. (en het regent) wie kan mij helpen? alvast bedankt
Link naar reactie
Welke XP versie gebruik je? Gebruik XP in de normale thuis mode (zonder domein) of met een domein (meestal een bedrrijfsversie)? Voor dat eerste is vereist dat je de netwerk wizard uitvoert op het XP systeem. Doe je dat niet, dan krijg je iets van IPC en nog wat te zien op de WIn98 machine als je toegeang zoekt tot de XP machine. Of je iets dergelijks ziet, meldt je niet, dus is het gissen voor mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...