Ga naar inhoud

vraag over router met hub of switch?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een vraagje over routers. Ik heb bij mijn moeder @home internet gedeeld met een Unex NexIP ISO150s. hier heb ik geen problemen mee. deze router heeft een ingebouwde switch en werk redelijk snel. Nu wil ik bij mijn vader (mijn ouders zijn gescheiden) ook internet gaan delen over 3 pc's (ook @home) Via een beetje surfen op het web kwam ik op crazypc.nl bij de aan biedingen deze router tegen: Repotec RP-IP515LM Kabelrouter 10/100 Mbps 4p HUB met printserver Ik wil er graag een printerserver op hebben en met €71 (€ 84,61 onder rembours per post) leek mij deze router niet te duur. met een switch heb ik nuawelijks snelheidsverlies maar veranderd dat als je een router met hub koopt? Ik wil wel eens vaker een film en muziek downloaden maar wel zodat internet voor de andere pc's ook een klein beetje snel blijft. Als internet nu echt veel trager gaat door een hub bij de router dan heb ik liever een switch. kunnen jullie me dat tips geven waar ik goedkoop een router met printerserver en ingebouwde switch kan kopen (zo veel geld heb ik niet) alvast bedankt, Twan
Link naar reactie
Voor wat betreft de snelheid op internet maakt het niks uit of je een hub of een switch in je router hebt zitten. De bandbreedte die je op internet hebt is namelijk veel lager dan de benadbreedte die je op je lokale netwerk hebt, ongeacht of je een switch of een hub gebruikt. Je merkt wel verschil in snelheid als je tussen PC's onderling bestanden gaat kopieren, dan gaat het met een switch ietsje sneller, maar met 3 PC's in een netwerk is dat verschil best te overzien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...