Ga naar inhoud

Netwerkprobleem XP en Windows 98


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een XP Prof pc met daaraan gekoppeld een windows 98 pc door middel van een hub. Nu wil ik een laptop toevoegen aan het netwerk maar deze krijg ik niet aan de praat. Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik deze op een ander netwerk aangelosten (met domain) en daar werkte ie wel. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ? Ik heb het volgende al geconroleerd : kabels, werkgroep, hub, etc, etc--- Alvast bedankt !
Link naar reactie
Het is een 10 base t2 10/100base Tx Argosy kaart. De lampjes branden. Een brand continue de ander als ik de kabel inplug. Het vreemde is wel dat wanneer ik een diag prog draai deze een melding geeft van : loopback to UTP ; error. Een wat onduidelijke melding want hij werkt dus wel in een ander neterkomgeving en de kabel gebruik ik normaal gesproken in een andere pc.
Link naar reactie
Ik kan volgens mij de snelheid van de kaart niet wijzigen. Ik kan niet pingen naar de andere pc´s. Ook het lampje van de hub gaat niet branden. De loopback heb ik niet geprobeerd op het andere netwerk omdat het daar gewoon werkte. Ik heb een firewall voor internet via de XP machine maar niet voor het netwerk op zich. Overigens werkt de andere win 98 pc precies zo dus het lijkt me dat het zou moeten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...