Ga naar inhoud

a network cable is unplugged


anoniem

Aanbevolen berichten

Cross kabel op advies computer winkel (Memo). Gepingd vanaf beide machines naar zichzelf (want ze zien elkaar niet). Duplex "Automode" btw: de adviezen zijn (op dit forum / niet van jullie tot nog toe soms verwarrend) wel of niet een vast ip adres op de kaart instellen en dan 100.100.100.0 voor de ene en 100.100.100.1 voor de andere of toch 192.168.0.1 en 192.168.0.2? Verder bijzonder dat XP de kaart ziet als een Realtek; terwijl de originele drivers (voor 98) geen naam gegeven wordt alleen Unex Technology Corporation * * PCI BUS Fast Ethernet Adapters software Support 't Is niet eenvoudig
Link naar reactie
De ip adressen op 192.168.0.1 en 192.168.0.2 zou moeten werken, dat gebruik ik ook. Ik weet niet of 100.100.100.0/1 in een private range is, dus ik weet niet of het werkt. Indien je geen DHCP server draait kun je de ip adressen het beste vast zetten. Dat de drivers Realtek aangeven klopt, veel (vooral goedkopere) kaarten gebruiken Realtek chips. Ik denk eigenlijk niet dat het aan de instellingen ligt, het lijkt er op dat de kabel of 1 v/d kaartjes niet in orde is.
Link naar reactie
Even voor het totaal overzicht: 10.0.0.0 - 10.255.255.255 172.16.0.0 - 172.31.255.255 192.168.0.0 - 192.168.255.255 Dit zijn de adressen die je handmatig aan je netwerk kaarten mag toewijzen. Dit zijn speciale gereserveerde adressen voor een lokaal netwerk. Meestal wordt voor de laatste range gekozen. Deze adressen mogen niet voorkomen op het internet. Je kunt wel een ander ip adres kiezen welke niet in deze ranges voorkomt, maar dan loop je het risico op problemen, omdat andere adressen toebehoren aan andere computers op het internet en daardoor zou je ze misschien niet meer kunnen vinden. Dus de regel is: kies altijd een adres uit de daarvoor bestemde ranges. Wanneer je onder windows geen ip adres toewijst kun je het op 2 manieren verkrijgen: 1. De computer zoekt naar een dhcp server. Dit is een server die een computer een ip adres toewijst. 2. Wanneer geen dhcp server gevonden wordt geeft windows zelf een ip adres en doet dit met het APIPA (Automatic Private IP Addressing)principe. Er wordt dan een nummer gegeven uit de range: 169.254.0.1 - 169.254.255.254 Over het probleem met de netwerkkaart zou ik eerst eens kijken welke netwerkkaart het precies is. Meestal kun je op de netwerkkaart zelf zien wat voor type het is. Wanneer het een onboard kaart is (netwerk vast op het moederbord) dan moet je bij de fabrikant van het moederbord zijn voor de juiste driver. Ik vermoed dat je een MSI moederbord hebt maargoed dat moet je maar even kijken.
Link naar reactie
[quote:9a970042bc="branderv70"]Bedankt voor jullie reactie's. Dat met het kaartje zou wel eens het geval kunnen zijn; in een andere PCI plaats werd hij niet gevonden door XP. De kabel is nieuw. Ik ga vanavond of morgen verder proberen.[/quote:9a970042bc] Een netwerkkaart kan het best niet in slot 1 of 2. Een LANkaart in die sloten levert de meeste conflicten op (langzame pc, niet goed werkend).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...