Ga naar inhoud

Netwerk XP en 98SE eenzijdig: geheel opgelost.


anoniem

Aanbevolen berichten

Het bericht was: <<Ik heb een nieuwe pc met WINXP en mijn oude met 98SE. De laatste was de pc met internetverbinding (host??) in een vorige samenstelling van 2 pc's. Nu moet het de nieuwe worden, dus wizard netwerkverbinding gedraaid. Alles goed, t/m diskette maken voor 2e pc. Na herstart komt echter de melding dat de wizard niet voltooid is: kan uw netwerkhardware niet vinden. Toch zit het icoontje 'Internet Gateway (verbonden/verbroken)' in de systemtray en kon ik (kan nu niet meer na allerlei pogingen) op de 2e pc ook verbinding krijgen met de eerste, maar niet andersom. Iemand een idee??>> >>Het bleek dat de oude pc uit zichzelf de optie 'delen' van de harde schijf had uitgezet. Nu blijft nog het probleempje dat de XP pc iedere keer bij netwerklocaties niet spontaan de naam van de 2e pc opgeeft en dat ik moet laten zoeken. Hoe is dit op te lossen??<< Oplossing: apart bij netwerkverbindingen/ Mijn netwerklocaties / netwerklocaties toevoegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...